به گزارش ایرنا، حسین کاغذلو روز یکشنبه در حاشیه اجرای حکم قلع و قمع ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی روستای ایجدان در جمع خبرنگاران گفت: تخریب این ساخت و سازهای غیر مجاز در راستای اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی با حکم قضایی صورت گرفته است.
وی افزود: این ساخت و سازها به صورت غیر مجاز در اراضی کشاورزی روستای ایجدان، ازتوابع بخش جوادآباد ورامین صورت گرفته که عمدتا به صورت دیوارکشی برای احداث باغ ویلا است.
وی گفت : مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ورامین در راستای صیانت از اراضی کشاورزی، با تشکیل پرونده تخلف برای این ساخت و سازها در مراجع قضایی، نسبت به اخذ مجوز قلع و قمع اقدام و پیش از ظهر امروز یکشنبه، 30 مورد ساخت و ساز با حضور نماینده دادستانی، عوامل انتظامی، نماینده فرمانداری، بخشدار مرکزی و مدیر جهاد کشاورزی تخریب گردید.
کاغذلو تصریح کرد: با تخریب این ساخت و سازها، 30 هزار متر مربع از اراضی مرغوب کشاورزی باز پس گیری شد.
وی افزود: هفته گذشته نیز در همین روستا، 18 مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی ورامین تخریب و بیش 20 هزار متر اراضی کشاورزی به حالت اولیه بازگشته بود.
فرماندار ورامین با تقدیر از حمایت های دستگاه قضایی و پیگیری های مدیریت جهاد کشاورزی ورامین در تخریب ساخت وسازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی گفت : مقابله با سودجویان و کسانی که اراضی مرغوب کشاورزی شهرستان را به خاطر کسب منفعت، تغییر کاربری می دهند در اولویت فرمانداری شهرستان ورامین قرار دارد و تمامی این ساخت و سازها با دستور قضایی تخریب می شود.
ورامین در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
این شهرستان بیش از 80 هزار اراضی قابل کشت دارد که به دلیل کمبود منابع آبی 38 هزار هکتار آن زیر کشت محصولات زراعی و باغی می رود.
تهرام/7254//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.