جلسه ارتقاء و علاج بخشی تصفیه خانه‌های اهواز، آبادان، خرمشهر و سوسنگرد با شرکت تریپل اچ از کشور هلند و شرکت مهندسین مشاور دزآب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، صادق حقیقی پور در جلسه با شرکت تریپل اچ از کشور هلند و شرکت مهندسین مشاور دزآب، اظهار داشت: شرکت آبفای خوزستان دومین شرکت از لحاظ تامین آب در کشور است، چرا که خوزستان قلب اقتصادی ایران و ٣٠ درصد آب های سطحی در خوزستان جاری هستند و تامین آب شهرهای خوزستان از طریق رودخانه ها و آب های سطحی با استفاده از تصفیه خانه های بزرگ است.

وی افزود: تامین آب این شهرهای خوزستان توسط ٣٠ تصفیه خانه بزرگ و ٢ هزار کیلومتر خط انتقال آب و ١٠ هزار کیلومتر شبکه توزیع آب توزیع می شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان بیان کرد: از حدود ٢ میلیون متر مکعب آب که در خوزستان تولید می شود حدود ٥٠ درصد آن هدر می رود و این باعث شده که آب شرب ما در وضعیت مناسبی نباشد.

حقیقی پور با اشاره به اصلاح و بازسازی هزار کیلومتر شبکه آب و توسعه سیستم جمع آوری فاضلاب، گفت: ما در زمینه تولید وتوزیع آب به شدت به دنبال این هستیم وضعیت خودمان را بهبود ببخشیم و با همین هدف ظرف مدت دو سال اخیر هزار کیلومتر اصلاح شبکه آب، اصلاح و توسعه شبکه جمع آوری فاضلاب در خوزستان کار اجرایی انجام شده است.

وی تصریح کرد: علی رغم هزینه های سنگین، کیفیت آبی که به مردم خوزستان می دهیم کیفیت مناسبی ندارد و این هم دو دلیل عمده دارد، یکی فرسودگی شبکه و تاسیسات و دلیل دوم ما اعتقاد داریم با استفاده از تکنولوژی ها و فناوری های جدید با ارتباط از کشورهای اروپایی این کیفیت را ارتقاء دهیم.

مدیرعامل آبفای خوزستان با اشاره به وضعیت فاضلاب در خوزستان، گفت: در بحث فاضلاب ٥٠٠ میلیون  متر مکعب فاضلاب خام و تصفیه نشده وارد منابع آبی می کنیم که از لحاظ شاخص های زیست محیطی و مسائل بهداشتی نیازمند آن هستیم که در زمینه فاضلاب اقدامات جدی آغاز کنیم.

حقیقی پور به اقدامات فوری در زمینه آب و فاضلاب اشاره کرد و افزود: خوزستان به شدت نیازمند کار جدید هم در زمینه آب و تاسیسات تولید، توزیع آب و شبکه های جمع آوری فاضلاب است که ما باید این اقدامات را با فوریت انجام دهیم.

رئیس هیئت مدیره آب و فاضلاب خوزستان از اجرای طرح فاضلاب شهر مسجد سلیمان خبر داد و عنوان کرد: توسعه و جمع آوری شبکه فاضلاب شهر مسجد سلیمان در حال حاضر در مرحله مناقصه است که سرمایه گذاران خارجی می‌توانند در این مناقصه شرکت کنند.

وی اظهار کرد: تصفیه خانه فاضلاب غرب اهواز واقع در چنیبیه و  ٥ تصفیه خانه در شهرهای سوسنگرد، هویزه، چمران، شوشتر و دزفول وجود دارد که شرکت تریپل اچ از کشور هلند و شرکت مهندسین مشاور دزآب می توانند از این تصفیه خانه ها بازدید کنند و ما آماده همکاری با این شرکت ها در جهت ارتقاء و نوسازی این تصفیه خانه ها هستیم.

رئیس‌هیات مدیره آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به اولویت‌های مهم وزیر محترم نیرو در خوزستان خاطرنشان کرد: ارتقاء و توسعه تصفیه خانه‌های فاضلاب و جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه کارون از مهمترین اولویت های وزیر محترم نیرو در استان خوزستان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.