مصطفی هنرمندیان روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اینکه فصل برداشت محصولات کشاورزی مانند گندم، جو و کلزا در ایذه فرا رسیده است و محصولات در مرحله برداشت هستند، هرگونه باران و تندباد موجب وارد آمدن خسارت به مزارع می‌شود.
وی افزود: روز گذشته بارش باران و تگرگ و وزش تند باد و نیز صاعقه خسارتهایی به مزارع وارد کردند، در برخی مزارع گندم، جو و کلزا، بارش باران و تگرگ موجب ریخته شدن دانه محصولات شد و حدود 15 درصد از محصولی که باید برداشت می‌شد را خراب کرد.
مدیر جهاد کشاورزی ایذه ادامه داد: تندباد نیز موجب خمیدگی در مزارع و سخت شدن کار برداشت آنها شده است، در مجموع فعالیت این سامانه بارشی بهاره، حدود 20 میلیارد ریال به مزارع کشاورزی ایذه خسارت وارد کرد.
وی از آتش سوزی در یکی از گندم‌زارهای دهستان پیان خبرداد و گفت: در این حادثه حدود یک هکتار از محصول این مزرعه در آتش سوخت که با تلاش اهالی از افزایش خسارت جلوگیری شد.
دبیر شورای کشاورزی شهرستان ایذه در پایان گفت: صاعقه روز گذشته در حوالی روستای کمالوند ایذه نیز موجب تلف شدن 105 رأس گوسفند و وارد شدن خسارت بیش از چهار میلیارد ریالی به دامداران ایذه‌ای شد.

/6002/9434
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.