امید حاجتی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه خسارت ناشی از سیل فروردین امسال از 94 دستگاه اجرایی جمع بندی شده ، بیان کرد: بخش عمده خسارات مردمی(شخصی) مربوط به بخش کشاورزی بوده که معادل 77 هزار و 268 میلیارد ریال است.
به گفته وی، همچنین سایر خسارت ‌های وارد شده به اشخاص شامل منازل، اصناف و صنعت معادل 17هزار و 192 میلیارد ریال برآورد شده است.
رییس کمیته امور برآورد و تخصیص منابع قرارگاه استانی بازسازی مناطق سیل زده خوزستان افزود: سیل اخیر در حوزه بناهای شهری و روستایی 6هزار 761 میلیارد ریال به مردم خسارت وارد کرد این درحالی است که در برآورد صورت گرفته خسارت تجهیزات آسیب دیده منازل تاکنون یکهزار و 938 میلیارد ریال گزارش شده است.

** 58 هزار میلیارد ریال خسارت به بخش زیربنایی خوزستان
حاجتی با بیان اینکه در زمینه احداث و ترمیم سیل بند‌ها سه هزار و 229 میلیارد ریال به خوزستان آسیب وارد شده، اضافه کرد: در بخش ماشین آلات و تجهیزات نیز سه هزار و 821 میلیارد ریال خسارت برآورد شده است.
وی ادامه داد:برآورد صورت گرفته از خسارت ناشی از سیلاب به تاسیسات شامل کانال‌ها، خطوط لوله، ایستگاه پمپاژ و ... نیز 18هزار و 911 میلیارد ریال است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت:میزان خسارت وارده در بخش راه و ساختمان در خوزستان نیز 32 هزار و 608 میلیارد ریال برآورد می شود.

** اهواز بیشترین آسیب را دید
حاجتی با اشاره به بیان اینکه بیشترین میزان خسارت ناشی از سیل متوجه شهرستان اهواز بود، افزود: این شهرستان در بخش های شخصی، زیربنایی و سیل بندها 27 هزار و 419 میلیارد ریال دچار خسارت شد.
وی گفت: شوش با 22 هزار و 96 میلیارد ریال ، دشت آزادگان با 19 هزار و 159 میلیارد ریال ، شادگان با11 هزار 169 میلیارد ریال ، کارون با 10 هزار و 93 میلیارد ریال و حمیدیه با 9 هزار و 304 میلیارد ریال به ترتیب دیگر شهرستان هایی هستند که دچار بیشترین خسارت شدند.
بر اساس این گزارش، طغیان رودخانه های دز، کارون و کرخه و رهاسازی آب از سد کرخه و دز به دلیل بارش شدید باران در خوزستان و بالا دست، باعث جاری شدن سیلاب در برخی مناطق خوزستان شد.
9931/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.