به گزارش ایرنا امید بن عباس روز شنبه در نشست تنظیم بازار خوزستان در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت در اهواز بیان کرد: لازم است که یک بررسی برای مشخص شدن مشکلات مرزنشینان در خوزستان انجام بگیرد تا با برطرف کردن مشکلات آنها از این ظرفیت برای وارد کردن کولر به بازار استان و کاهش قیمت این کالا استفاده شود.
وی گفت: سه تولیدکننده کولر در خوزستان وجود دارد که دچار مشکلاتی هستند که تلاش داریم این مشکلات را برطرف و دوباره به چرخه تولید برگردند.

** وضعیت بازار به مردم اطلاع رسانی شود
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان ادامه داد: سازمان صنعت ، معدن و تجارت خوزستان یک سخنگو برای اطلاع رسانی از وضعیت بازار به مردم مشخص کند؛ با توجه به بحران سیل در خوزستان مردم نگران قیمت کالاها و وجود برخی اجناس در بازار هستند به همین دلیل باید اطلاع رسانی دقیق از بازار به مردم انجام بگیرد.
بن عباس ادامه داد: بر اساس ابلاغیه وزیر صنعت، معدن و تجارت اقلام موردنیاز مردم در ماه مبارک رمضان و قیمت گذاری برخی خوراکی ها مثل زولبیا و بامیه و حلیم و آش باید بر اساس این دستورالعمل انجام شود.
وی در خصوص وضعیت گوشت قرمز در بازار بیان کرد: توزیع گوشت قرمز در بازار باید به گونه ای باشد که شاهد این میزان گرانی در این کالا در بازار نباشیم؛ در ایام نوروز امسال 13 هزار راس دام وارد خوزستان شد اما این میزان تزریق گوشت اثری در کاهش قیمت این کالا در بازار نداشته است.
وی گفت: باید این موضوع بررسی شود که چرا با وجود توزیع گوشت در بازار اما همچنان با گرانی گوشت روبه رو هستیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان نیزگفت:برای توزیع گوشت قرمز باید یک برنامه نرم افزاری را ایجاد کنیم تا توزیع گوشت عادلانه انجام، و همه امکان خرید گوشت را داشته باشند.
نوراله حسن زاده افزود:با توجه به وضعیت گوشت قرمز در بازار برای توزیع عادلانه گوشت قرمز باید سهمیه بندی انجام گیرد تا همه مردم امکان استفاده از گوشت با نرخ دولتی داشته باشند.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت ، معدن و تجارت خوزستان نیز بیان کرد: باید فرهنگ خرید کالا به اندازه نیاز در بین مردم ترویج شود؛ متاسفانه برخی مردم بیشتر از نیاز خود کالا خریداری و در خانه احتکار می کنند و این موضوع نیز در کاهش برخی کالاها در بازار تاثیر گذار است.
ابراهیم نجفیان با اشاره به تصمیمی که برای نحوه توزیع شکر در خوزستان در نظر گرفته شده گفت: با همفکری با شرکت های کشت و صنعت نیشکر در خوزستان، بهترین راه توزیع شکر در استان بسته بندی کردن شکر در اندازه های مناسب است که مردم به راحتی امکان خرید این کالا را داشته باشند.
وی افزود: هم اکنون در خوزستان به 10 هزار تن شکر نیاز داریم که 2 هزار تن از این میزان تامین شده است.
7158/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.