به گزارش ایرنا شکراله سلمان‎زاده سه شنبه اظهار داشت:گروه هدف بسیج ملی کنترل فشار خون افراد بالای 30 سال و بیماران کلیوی در هر سن و نیز زنان باردار در هر زمان از دوران بارداری را شامل می شوند.
وی مراکز اجرای این طرح را بیمارستان ، پایگاه های سلامت شهری و روستایی، مراکز جامعه سلامت، خانه های بهداشت، ادارات دولتی و مراکز آموزشی عنوان کرد و افزود: بیماری پرفشاری خون مهمترین علت مرگ در کشور است که می‌تواند منجر به سکته‌ها قلبی و مغزی و نارسایی کلیوی شود.
سلمان زاده گفت: بیماری پر فشاری خون به قاتل خاموش معروف است چرا که نیمی از مبتلایان از بیماری خود خبر ندارند و براساس مطالعات انجام‌‎شده یک سوم افراد کشور به بیماری پر فشاری خون مبتلا هستند و شیب ابتلا به این بیماری رو به افزایش است.
وی بهترین راه پیشگیری از این بیماری را اصلاح سبک زندگی عنوان کرد و گفت: اصلاح سبک زندگی به معنی داشتن فعالیت ورزشی منظم، تغذیه مناسب به ویژه محدود کردن مصرف نمک، چربی‌های ترانس و کنار گذاشتن مصرف فست‌فودها، تنقلات، ترک سیگار و الکل است.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان اظهار داشت: به منظور آگاه‌سازی شهروندان از عوامل خطر این بیماری و تشخیص افراد مبتلا، بسیج ملی کنترل فشار خون همزمان با سراسر کشور 17 خردادماه تا 15 تیر اجرا می شود.
به گزارش ایرنا 607 هزار نفر از خدمات 30مرکز شهری، 18مرکز روستایی، 132خانه بهداشت و 12 پایگاه سلامت در شهرستان های زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند هستند.
3015/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.