به گزارش ایرنا معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در جریان بارگیری اقلام اهدایی به سیل زدگان خوزستان در اهواز گفت: این کمک ها شامل 20هزار بسته بهداشتی و پوشاک، 20هزار بسته غذایی خشک و یک هزار بسته اقلام مورد نیاز(زیرانداز و پتو) است که در مناطق سیل زده غرب ، شمال و مرکز خوزستان توزیع می شود.
حجت الاسلام غلامرضا عادل افزود:اکنون در حال جمع آوری کمک های مردم ، خیرین و درآمد بقاع متبرکه و موقوفه ها برای تهیه مجموعه لوازم خانگی مورد نیاز ساکنان سیل زده خوزستان به مبلغ هر کدام 100میلیون ریال هستیم که به زودی پس از ساماندهی بین سیل زدگان توزیع می شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اینکه از زمان وقوع سیلاب در خوزستان ، اداره های اوقاف و امور خیریه با برپایی 10 موکب ، روزانه 10 تا 40هزار وعده غذایی بین ساکنان سیل زده توزیع کردند گفت: با بازگشت تدریجی مردم به خانه و کاشانه خود ، توزیع غذای گرم توسط مواکب اوقاف متوقف، و به جای آن بسته غذایی شامل برنج ، رب گوجه ، روغن ، شیرخشک و قند و شکر توزیع خواهد شد.
حجت الاسلام عادل با بیان اینکه در جریان سیل جلوه هایی از نوع دوستی ، همراهی و اخوت در سراسر کشور به وجود آورد افزود: یک روی واقعه سیل خرابی و خسارت مادی بود و روی دیگر آن عشق ، کار جهادی و همراهی و همدردی بود که این مساله بخشی از آلام مردم سیل زده را التیام بخشید.
در مجموع حدود 170موکب اربعین حسینی در پی درخواست وزیر کشور و فرمانده نیروی قدس سپاه برای کمک رسانی به ساکنان سیل زده خوزستان وارد عمل شدند.
به گزارش ایرنا حضور فراگیر گروه های مردمی و جهادی از سراسر کشور در کنار نیروهای سپاه ، ارتش ، انتظامی در مناطق سیل زده به جلوه ای از سرمایه اجتماعی و روحیه جهادی که یادآور هشت سال دفاع مقدس بود نمایان شد.
رهبر معظم انقلاب از حضور فداکارانه و ایثارگرانه نیروهای مردمی ، جهادی و قوای مسلح برای امدادرسانی به مردم سیل زده سه استان کشور به عنوان پدیده ای 'عجیب و شگفت انگیز' یاد کردند.
حدود 400 هزار نفر از ساکنان شهرها و روستاهای حاشیه رودخانه های کرخه ، دز و کارون در12شهرستان خوزستان در معرض سیلاب ناشی از طغیان این رودخانه های کرخه ، کارون و دز قرار گرفتند.
سیلاب در خوزستان تاکنون 125هزار میلیارد ریال به بخش های اقتصادی ، زیربنایی ، کشاورزی و مردم خسارت زده است.
6065/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.