اسلام بهمنی نیا روز سه شنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال زراعی جاری 27 هزار هکتار از اراضی شهرستان هفتکل به کشت گندم اختصاص یافته که با توجه به بارشهای گذشته پیش بینی می شود میزان برداشت گندم در این شهرستان رشد چشمگیری داشته باشد.
وی افرود: بر اساس پیش بینی های کارشناسان این سازمان تا پایان برداشت حدود 40 هزار تن گندم از مزارع هفتکل برداشت می شود این در حالی است که سال گذشته تنها 200 تن گندم از سطح 15 هزار هکتار اراضی زیر کشت این شهرستان برداشت شد.
رییس اداره جهاد کشاورزی هفتکل دلیل این افزایش تولید را بارش‌های خوب در سطح شهرستان دانست و تصریح کرد: سال گذشته به دلیل خشکسالی 90 درصد کشتهای گندم در این شهرستان به بار ننشست.
وی گفت: با توجه به اینکه سیلوهای شهرستان جوابگوی این حجم از تولید را ندارد میزان گندم اضافی باید تحویل سیلوهای رامهرمز شود.
بهمنی نیا در ادامه از شروع برداشت جو در این شهرستان هم خبر داد و اذعان داشت: یک هزار و 200 هکتار از اراضی هفتکل به کشت جو اختصاص یافته است که پیش بینی می‌شود در حدود 2 هزار تن جو از آنها برداشت شود این در حالی است که در سال گذشته به دلیل خشکسالی هیچ محصولی از این مزارع برداشت نشد.
شهرستان هفتکل 35 هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد که همه آن کشت دیم است.
این شهرستان با 24 هزار نفر جمعیت در فاصله 90 کیلومتری اهواز، مرکز استان خوزستان قرار دارد.
9434/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.