به گزارش ایرنا کیخسور چنگلوایی روز سه شنبه در نشست بررسی خسارت های وارده به بخش کشاورزی شادگان با بیان اینکه جبران خسارت کشاورزان در اولویت است افزود:
مزارع ، دام، شیلات و تاسیسات بخش کشاورزی شادگان در سیل اخیر دچار خسارت شده است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی شادگان گفت: توزیع هزار و 500 تن علوفه رایگان بین دام داران سیل زده، 50 میلیون ریال وام بلاعوض به ازای هر هکتار و 200 میلیون ریال وام بلاعوض به اراضی سیل زده در شادگان اختصاص خواهد یافت.
چنگلوایی تصریح کرد: اولویت اول جبران خسارت بخش کشاورزی خوزستان به شادگان اختصاص یافت که به این منظور 25 میلیارد ریال بودجه برای لایروبی انهار در اراضی کشاورزی این شهرستان در نظر گرفته شده است.
فرماندار شادگان نیز در این نشست خواستار پرداخت خسارات ناشی از سیل به کشاورزان شد و گفت: اراضی کشاورزی در بخش مرکزی، خنافره، دارخویین و روستاهای اطراف بر اثر سیل در شادگان به شدت آسیب دیدند.
سعید حاجیان اظهار داشت: امیدواریم دولت در پرداخت خسارت زمان را در نظر بگیرد زیرا شغل اصلی مردم شادگان کشاورزی می باشد.
وی افزود: ساکنان شادگانی به ویژه کشاورزان چشم انتظار حمایت دولت برای جبران خسارت های وارده هستند.
فرماندار شادگان گفت: زمین های حاصلخیزی که زیر کشت بودند بر اثر سیلاب ویران شده اند از این رو از دولت درخواست می شود با پرداخت خسارت، شادی را به کشاورزان بازگرداند.
طغیان رودخانه های کرخه ، دز و کارون تاکنون سبب آبگرفتگی بیش از 270 روستا و بیش از یکصد هزار هکتار از زمین های کشاورزی در خوزستان شد.
7104/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.