حجت الاسلام سیدمحمود موسوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این بسته های غذایی که شامل حبوبات ، روغن ، مرغ ، قند و شکر ، رب گوجه ، برنج و مواد شوینده و بهداشتی است توسط موکب های اوقاف و امور خیریه خوزستان، شهدای مدافع حرم نیروی انتظامی و موکب مردمی بانک رسالت خوزستان به صورت کامل با کمک های مردمی و خیران توزیع می شود.
وی گفت: روزانه 18هزار وعده غذایی گرم بین سیل زدگان ساکن در 32 اردوگاه اضطراری در استان خوزستان توسط مواکب مردمی توزیع می شود.
رییس کمیته تغذیه ، اسکان و جذب مشارکت های مردمی ستاد اربعین حسینی خوزستان افزود: حدود چهار هزار و 200نفر از ساکنان سیل زده در اردوگاه های اضطراری اسکان دارند که این تعداد با فروکش کردن سیلاب و روند بازگشت سیل زدگان به خانه و کاشانه خود رو به کاهش است.
حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه خدمت رسانی به سیل زدگان خوزستان تا هر زمان که نیاز باشد ادامه می یابد گفت:مواکب مردمی بر اساس ماموریت یک ماهه تا 17اردیبهشت در مناطق سیل زده خوزستان حضور خواهند داشت و در صورت درخواست ستاد مدیریت بحران خوزستان و مسئولان ارشد استان امکان تمدید ماموریت وجود دارد.
به گزارش ایرنا همزمان با بروز سیلاب در سه استان خوزستان ، لرستان و گلستان ، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه مواکب اربعین حسینی را برای کمک رسانی به مردم سیل زده فرا خواندند.
در پی این فراخوان 90موکب خوزستانی و 80 موکب از سایر استان های کشور هستند به صورت داوطلب و در پی فراخوان عمومی برای کمک رسانی به مردم سیل زده در خوزستان با تجهیزات و امکانات مورد نیاز در مناطق درگیر سیلاب ، اردوگاه های اسکان اضطراری ، پادگان ها و یادمان های دفاع مقدس در 90 نقطه مشغول خدمت رسانی شدند.
مواکب مردمی از استان های فارس، مرکزی ، کهگیلویه و بویراحمد ، چهار محال و بختیاری، یزد ، تهران ، خراسان رضوی ، هرمزگان ، همدان ، بوشهر ، اصفهان ، زنجان ، آذربایجان غربی ، البرز و سمنان در حال خدمت رسانی به مردم سیل زده در مناطق روستایی شوش ، شوشتر (شعیبیه) ، دشت آزادگان ، حمیدیه ، الهایی ، هویزه و بستان عزیمت کردند.
در روزهای آغازین سیل خوزستان، روزانه حدود 300 هزار وعده غذایی گرم با استفاده از کمک های مردمی و خیران نیک اندیش پس از پخت و آماده سازی ، بین سیل زدگان خوزستانی توزیع شد ولی رفته رفته با بازگشت تدریجی مردم به خانه و کاشانه خود ، سطح خدمت رسانی مواکب به فراخور نیازها کاهش یافت.
سیلاب فروردین امسال که با طغیان رودخانه های دز، کارون و کرخه شکل گرفت 12شهرستان خوزستان را درگیر کرد و زندگی 400هزار نفر را در استان با خطر سیلاب رو به رو کرد.
حجم خسارات وارده این سیلاب ویرانگر در خوزستان ، بیش از 125هزار میلیارد ریال برآورد شده است.
6065/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.