به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، لفته خالدی در این خصوص اظهارداشت: کارگاه مرکزی با نوآوری‌ های مرتبط با قطعات، مهندسی معکوس و همچنین ساخت و تولید قطعات ارجاعی از واحدهای مختلف عملیاتی و بازسازی سیستم های پیچیده در این شرکت همواره نقش مهمی در این صنعت بزرگ داشته است.
وی با بیان اینکه امروز کارگاه مرکزی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در اوج تحریم ها در بی نیازی از واردات وخودکفایی این نوع قطعات نقش بسزایی در کشور داشته است اظهار داشت: در حال حاضر موفق شده ایم برای نخستین بار تعمیر روتور 3M10 مربوط به واحد NGL300 آغاجاری را در شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب توسط کارشناسان متعهد کارگاه مرکزی اهواز، بازرسی فنی و مهندسی مدیریت تعمیرات این شرکت انجام دهیم.
به گفته این کارشناس حوزه صنعت نفت، تمامی ابزار آلات مخصوص مونتاژ و دمونتاژ این روتور توسط کارگاه طراحی و ساخته شد.
خالدی در تشریح تعمیر روتور 3M10 گفت: روتور کمپرسور گازی کلارک مدل 3M10 به دلیل مشکلاتی که داشت از مدار خارج شده بود و بنا به شرایط تحریم ها مورد بررسی کارشناسان قرار گرفت و مقدمات تعمیر آن توسط متخصصین این کارگاه با موفقیت انجام شد.
رئیس کارگاه مرکزی اهواز تصریح کرد : از این رو اجزای روتور کمپرسور پس از تهیه طرح اولیه (sketch )و تهیه نقشه مونتاژی توسط بازرسی فنی و تهیه دانش فنی و نحوه قرار گیری قطعات درون کمپرسور، اجزاءروتور توسط تیم فنی کارگاه مرکزی ( بازرسی/ مهندسی تعمیرات) کاملا جداسازی گردید و محور روتور جهت بازسازی و ساخت قسمت‌ های مختلف آن آماده سازی شد .
وی در ادامه افزود: کارگاه مرکزی شامل بخش ‌هایی نظیر جوشکاری و تولید سازه های فلزی، تراشکاری و تعمیرات توربین و قطعات؛ بالانس ماشین آلات دوار؛ کارگاه تعمیر دیزل ها و کارگاه سیم پیچی و تعمیر ژنراتور است.

*تعمیز و تنظیم سالانه چهار هزار300 شیر ایمنی
خالدی خاطرنشان کرد: بخش شیرآلات شامل 2 قسمت شیرهای فرآیندی و شیرهای ایمنی بوده که در این کارگاه مشغول به فعالیت هستند و نقش ویژه ای در مناطق نفت خیز جنوب بر عهده دارند به طوری که در سال بیش از چهار هزار و 300 شیر ایمنی در این کارگاه تعمیر و تنظیم می شود .
وی با اشاره به اینکه در بخش تعمیر شیرهای ایمنی که یکی از مهمترین و موفق ترین بخشهای این کارگاه است توانسته ایم اقدامات چشمگیری را انجام دهیم گفت: این اقدامات باعث بی نیازی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب باعث از ارسال اینگونه قطعات به دیگر نقاط برای تعمیر شده است.
بر اساس این گزارش، ستاد مرکزی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب دارای هشت مدیریت در زمینه های تولید، امور فنی، امور مالی، مهندسی و ساختمان،منابع انسانی، برنامه ریزی تلفیقی، عملیات غیر صنعتی، و تدارکات و امور کالا است.
تولید بیش از 85 درصد نفت و 100 درصد گاز و مایعات گازی، خوراک رسانی به پالایشگا ه‌ها و شرکت ملی گاز ایران و همچنین تامین خوراک هیدروکربوری مجتمع ‌های پتروشیمی برعهده مناطق نفت خیز است.
9931/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.