به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری بانه، مجتبی خسروتاج عصر پنجشنبه در دیدار با نمایندگان بازاریان و تجار شهرستان مرزی بانه اظهار کرد: مشکلات بازاریان شهرهای مرزی کردستان و دیدگاه های آنان در ارتباط با اجرای طرح ساماندهی مبادلات مرزی را شنیدیم و به وزارت کشور منتقل خواهیم کرد.
به گفته وی، با توجه به مصوبات دولت پیرامون ساماندهی مبادلات مرزی، ظاهرا معافیت های گمرکی در نظر گرفته شده در این طرح کم است و بازاریان علاقمند بودند این موضوع و دیگر مشکلات شان را از نزدیک با بخش اقتصادی و تجاری دولت مطرح کنند.
وی با اشاره به شعار امسال در زمینه حمایت از تولید و کالای ایرانی افزود: واحدهای تولیدی توقع دارند از محصولات آنها حمایت شود همچنان که به همان میزان انتظار می رود دروازه های کشور برای تجارت باز شود.
خسروتاج نشست با نمایندگان بازاریان و فعالان اقتصادی بانه را فرصت خوبی برای انتقال دغدغه های دولت با تعریف دقیق از منافع ملی به مردم و مرزنشینان و همچنین دریافت پیشنهادات منطقی بازرگانان و کسبه این شهر دانست.
وی گفت: در زمینه اجرای مصوبه ساماندهی مبادلات مرزی از واردات کالاهای خریداری شده بازرگانان بانه ایی که آن سوی مرزها مانده و افزایش تخفیفات گمرکی به عنوان یکی از حقوق مردم مرزنشین به نمایندگی سازمات توسعه تجارت ایران دفاع می کنیم.
وی با اشاره به ظرفیت های کردستان و شهرستان بانه در زمینه های اقتصادی و گردشگری اضافه کرد: ایجاد منطقه آزاد تجاری در بانه هم به شرطی که منطقه ای برای صادرات تولیدات، فرآوری و صنعت داخلی باشد، مورد حمایت دولت است.
مدیرکل امور مرزی وزارت کشور نیز در این نشست از فرهنگ غنی مردم کردستان بخاطر امنیت اجتماعی پایدار، مهمان نوازی و اخلاق مداری تقدیر کرد.
شهریار حیدری اظهار کرد: مرزنشین و بازاری در کنار هم معنی پیدا می کند و ما باید در مقوله اقتصاد، نگاه ملی داشته و منافع مرزی را با منافع ملی و توسعه منطقه ای گره بزنیم.
وی گفت: مصوبه دولت پیرامون ساماندهی مبادلات مرزی در آینده نزدیک اصلاح می شود و مسئولان در سطوح مختلف شهرستانی، استانی و کشوری و مردم مرز نشین اطمینان داشته باشند این نواقص برطرف می شود.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.