سعید حاجیان پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه در یک ماه اخیر سعی در مدیریت سیلاب داشتیم تا خسارت کمتری به روستاها و شهر شادگان وارد شود افزود: با اقداماتی که صورت گرفت مسیر تردد هیچ روستایی در شادگان قطع نشد و مسیر روستای دریسیه نیز بازگشایی شد.
فرماندار شادگان گفت: در بخش مرکزی و خنافره نیز سیلاب هیچ مسیری را برای تردد قطع نکرد و فقط روستای ابوشلوگ در محاصره آب قرار گرفت تا تردد فقط با قایق میسر شود.
حاجیان تصریح کرد: برای هدایت آب به تالاب شادگان مجبور به شکافتن محور شادگان - دارخویین شدیم و با کاهش ورودی آب این مسیر تا 10 روز آینده بازگشایی می شود.
وی در خصوص آخرین وضعیت شادگان گفت: چهار روستا در بخش مرکزی شادگان دستور تخلیه دریافت کرده ‌اند که روستای ابوشلوگ تخلیه شد و سه روستای دیگر از سه طرف متاثر از هستند.
فرماندار شادگان افزود: در بخش خنافره نیز چهار روستا در محاصره آب قرار دارند و روستاهای صراخیه و رودبه کاملا تخلیه شده و روستاهای حدبه و رگبه نیز متاثر از سیل هستند.
به گزارش ایرنا سیلاب 30 روستای بخش مرکزی و خنافره شادگان را متاثر کرد.
طغیان رودخانه های کرخه ، دز و کارون تاکنون سبب آبگرفتگی بیش از 270 روستا و بیش از یکصد هزار هکتار از زمین های کشاورزی در خوزستان شده است.
7104/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.