ناصر حویزاوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه تقاضای صدور روادید رایگان به شدت افزایش یافت ولی در این بین ، تعدادی از شرکت های غیرمجاز برای روادید رایگان مطالبه وجه تا 10 دلار می کنند از متقاضیان تشرف به شهرهای مقدس عراق خواست اجازه سو استفاده به این شرکت ها را ندهند و تنها از طریق شرکت های مجاز خدمات مسافرتی اقدام به تهیه روادید کنند.
وی گفت: همه شرکت های مجاز مسافرتی که در استان خوزستان فعال هستند می توانند برای انجام امور اداری صدور روادید ، تنها 150هزار ریال که قانونی و مصوب است مطالبه کنند.
مدیرکل حج و زیارت خوزستان در پاسخ به برخی شائبه ها در فضای مجازی مبنی بر اینکه کنسولگری عراق در اهواز برای صدور روادید به صورت فوری ، پول مطالبه می کند افزود: تاکنون مستنداتی دال بر صحت این موضوع دریافت نشده ولی اگر حتی مطالبه وجه کنند نباید پولی پرداخت شود.
حویزاوی با بیان اینکه نمایندگی های سیاسی جمهوری اسلامی ایران از نیمه نخست فروردین امسال صدور روادید رایگان به شهروندان عراقی برای سفر به کشورمان را شروع کرده و مورد استقبال خوب زائران و گردشگران عراقی واقع شده افزود:چنانچه نمایندگی های سیاسی عراق در کشورمان برای صدور روادید رایگان مطالبه وجه کنند موضوع قابل پیگیری است.
گفته می شود برخی شرکت های غیرمجاز فعال در اهواز ، برای صدور روادید رایگان به صورت فوری ، 10دلار از متقاضیان سفر به عتبات عالیات مطالبه می کنند.
حویزاوی در ادامه با اشاره به سفر شماری از زائران برای عزیمت به شهرهای مقدس عراق به پایانه های مرزی به تصور اینکه روادید حذف شده تاکید کرد: مردم توجه داشته باشند صدور روادید برای سفر به عتبات عالیات رایگان شده که این موضوع به هیچ وجه به معنای حذف آن نیست.
صدور روادید رایگان برای اتباع 2 کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق در سفر اسفند سال 1397 حجت الاسلام حسن روحانی به بغداد مورد موافقت قرار گرفت.
به گزارش ایرنا در سال 1397 ، با کاهش ارزش پول ملی و نوسانات ارزی ، سفر زائران ایرانی عتبات عالیات حدود 50درصد کاهش یافت ولی در عوض سفر گردشگران عراقی به ایران بیش از 2 برابر افزایش یافت.
2 مرز بین المللی و رسمی چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در 15کیلومتری غرب خرمشهر در طول سال شاهد تردد کاروان های زیارتی 2 کشور ایران و عراق است.
عزیمت زائران و کاروان های زیارتی به شهرهای مقدس عراق پس از سرنگونی رژیم بعثی عراق ، از مهر 1382 از مرز شلمچه شروع شد.
بروز سیلاب اخیر در غرب خوزستان سبب بسته شدن پایانه مرزی چذابه در محدوده شهرستان دشت آزادگان شده است از این رو کاروان های زیارتی خوزستان از پایانه مسافری شلمچه به شهرهای مقدس عراق سفر می کنند.
6065/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.