به گزارش ایرنا کورش مودت سه شنبه در آئین معارفه مدیر کل جدید گمرک خرمشهر افزود:با مشغول شدن این شناورها می توان بیش از 10 هزار فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم ایجاد کرد.
وی با بیان اینکه خرمشهر دارای تجاری و موقعیت ممتازی است گفت: لازمه رونق افزایی بازارهای خرمشهر واردات کالای ملوانی است.
مودت اظهار داشت: به رغم اینکه در شهرک صنعتی خرمشهر واحدهای تولیدی فعالی وجود دارد اما هنوز نرخ بیکاری در خرمشهر بالاست.
وی تسهیل و روان سازی در امور گمرکی را یکی از راهکارهای رونق اقتصادی و کسب و کار در منطقه برشمرد و ادامه داد: دستگاههای مرتبط با گمرک می بایست برای روان سازی وحدت رویه داشته باشند.
مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان خوزستان نیز در این آیین گفت: سهم خرمشهر از درآمد گمرکات کشور سه هزار و 300 میلیارد ریال در سال گذشته بوده است.
محسن کاویانی ادامه داد: در حال حاضر کشور نیاز به توسعه تجارت دارد و امید است شعار امسال محقق شود.
ناظر گمرکات استان خوزستان نیز در این آیین گفت: در حالیکه امسال سال رونق تولید نامگذاری شده با قوانینی مواجه هستیم که محدویت برای همکاران ایجاد می کند.
بلوطی میرزا با بیان اینکه هنوز با جایگاهی که نیاز داریم فاصله داریم گفت: ما انتظار داریم رونق اقتصادی در این منطقه باشیم.
مدیر کل سابق گمرک خرمشهر نیز در این نشست گفت: گمرک صرفا مجری قوانین و مقرارت و مصوبات دولت است و در واقع گمرک بیش از 30 قانون بین المللی برای ترخیص کالا دارد و برای ترخیص و واردات کالا نیاز به در نظر گرفتن کنوانسیون و قوانین بین المللی است.
عارف باوی افزود: متاسفانه به دلیل نداشتن تجهیزات پیشرفته کالاها در گمرک هنوز به صورت دستی و سنتی ارزیابی می شود و همکاران ارزیاب می بایست در گرمای طاقت فرسا به صورت دستی کالاها را ارزیابی کنند و این امر باعث تضییع حقوق دولت می شود.
به گزارش ایرنا در این آئین علی سلیمانی به عنوان سرپرست گمرک خرمشهر معرفی و از زحمات عارف باوی مدیر کل سابق قدردانی شد.
7100/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.