در بازدیدی که مدیران ارشد صنعت برق حرارتی کشور و خوزستان از نیروگاه رامین داشتند، برخدمت رسانی مستمر به مردم، بویژه مناطق سیل زده تاکید شد و خدمت رسانی به مردم خوزستان را بزرگترین افتخار صنعت برق برشمردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، در این بازدید محسن طرزطلب و پیشاهنگ مدیرعامل و معاون راهبری شرکت مادر تخصصی تولید برق کشور به همراه مدیران عامل صنعت برق حرارتی خوزستان ضمن بازدید از تاسیسات آبرسانی و تصفیه خانه این نیروگاه که در ساحل رودخانه کارون قرار دارد از سیل بند ها ی احداث شده در شهر ویس بازدید نموده و به اقدامات تخصصی  بمنظور جلوگیری از ورود سیل به  نیروگاه و همچنین تداوم ارائه خدمات پشتیبانی و لجستیکی به مناطق سیل زده منطقه تاکید نمودند.

محسن طرزطلب مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی جدیت در خدمت رسانی به مردم شریف استان خوزستان در شرایط فعلی و همچنین ایام تابستان را از افتخارات صنعت برق حرارتی کشور دانست.

وی در بازدید از واحدهای تولیدی و تاسیسات فنی نیروگاه رامین، ارتقاء سطح آمادگی و تقویت واحدهای تولیدی این نیروگاه و سایر نیروگاه حرارتی استان خوزستان بمنظور تولید پایدار این انرژی به ویژه در پیک تابستان را از مهم‌ترین رویکرد و برنامه های این صنعت دانست و اظهار امیدواری کرد صنعت برق حرارتی کشور همچنان بتواند خدمت رسان شایسته‌ای برای مردم شریف استان خوزستان باشد.

در ادامه این بازدید که با ارائه گزارشات مدیران عامل صنعت برق حرارتی و ارائه نظرات و راهکارهای تخصصی پیشاهنگ معاونت راهبری شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی همراه بود بر تسریع در حل مشکلات، رفع محدودیت ها و اتمام تعمیرات واحدهای نیروگاهی خوزستان بمنظور حفظ آمادگی تولید در تابستان پیش رو تاکید شد.

ناصر محمدی مدیر عامل نیروگاه رامین اهواز نیز ضمن ارائه گزارشی به تشریح اقدامات و عملکرد این نیروگاه ۱۸۵۰ مگاواتی در سال ۹۷ پرداخت.

وی اجرای تعمیرات اساسی واحد ۳۰۵ مگاواتی شماره ۴ و تعمیرات میاندوره ای سایر واحدهای نیروگاه،  تعمیرات اساسی برج های خنک کن فاز ۲، بهبود راندمان کندانسورها و همچنین بازسازی و راه اندازی کلید خانه واحد ۳۰۵ مگاواتی شماره یک که به دلیل حادثه آتش سوزی از مدار خارج شده بود را از اقدامات شاخص نیروگاه رامین در سال گذشته دانست و آمادگی کامل این نیروگاه به منظور تولید پایدار انرژی حیاتی برق به ویژه در تابستان و پیک مصرف سال ۹۸ خبر داد.

محمدی در ادامه به تشریح اقدامات نیروگاه این نیروگاه در بحران سیل خوزستان پرداخت و مقاوم سازی تجهیزات و نگهداری از تاسیسات آبرسانی و تصفیه خانه نیروگاه رامین که درساحل رودخانه کارون قرار دارد  را از اقدامات تخصصی نیروگاه در حفظ و کاهش اثرات سیل عنوان نمود.

وی همچنین ضمن تقدیر از تدابیر مدیران صنعت برق وحمایت و همدلی سایر نیروگاه های کشور در امداد رسانی و کاهش اثرات سیل در منطقه، مشارکت نیروگاه در احداث سیل بند های شهرستان باوی، حضور تلاشگران و گروه های جهادی نیروگاه در کمک رسانی به مردم منطقه و ارائه خدمات پشتیبانی و لجستیکی به سازمانها و گروه های امدادی را از اقدامات و رویکردهای نیروگاه رامین در مقابله با این بحران عنوان کرد.

گفتنی است، نیروگاه رامین اهواز با 6 واحد تولیدی و با مجموع ظرفیت 1850 مگاوات ساعت بزرگترین نیروگاه بخاری کشور و تامین کننده حدود 40 درصد برق مورد نیاز استان خوزستان است ونقش مهمی در پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور ایفا می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.