به گزارش ایرنا محمدرضا یزدانی روز سه شنبه در گفت و گوی تلویزیونی با بیان اینکه سد کرخه بزرگترین سد کشور است افزود: این سد به دلیل قابلیت آبرسانی، آبیاری و تولید انرژی اهمیت بسیاری دارد.
وی با اشاره به اینکه کرخه سومین رودخانه بزرگ کشور است خاطر نشان کرد: یکی از وظایف مهم همه سدها از جمله سد کرخه مهار سیلاب رودخانه است؛ در سال آبی جاری شاهد وقوع سه سیلاب در بهمن پارسال، پنجم فروردین و 12 فروردین ماه امسال بودیم که سیلاب اخیر بی سابقه بود.
یزدانی ادامه داد: یکی از مهم ترین اولویت ما رهاسازی آب به گونه ای است که کمترین خسارت در پایین دست وارد شود که این امر به همکاری مردم نیاز دارد.
وی افزود: ورودی و خروجی آب سدها طبق دستورالعمل خاصی صورت می گیرد؛ امسال باتوجه به بارش های باران امیدواریم ذخیره آبی خوبی پشت سد کرخه شاهد باشیم.
هشدار آماده باش سیل از سوم فروردین در همه رودخانه های خوزستان اعلام شد و استاندار خوزستان نیز از 11 فروردین در استان حالت فوق العاده اعلام کرده است؛ دستور فوری تخلیه همه روستاها و مناطق شهری واقع در خطر سیلاب و حاشیه رودخانه کرخه در محدوده شهرستان دشت آزادگان صادر شده است.
سازمان آب و برق خوزستان در روزهای اخیر با صدور اطلاعیه هایی نسبت به وقوع سیل در حوضه رودخانه های دز، کرخه و کارون هشدار داده و اعلام کرده سه شهر و 51 روستا در حوضه کرخه، 18روستا در حوضه دز و 18 روستا در حوضه کارون در معرض سیلاب هستند و دستگاه های اجرایی باید آمادگی تخلیه آنها را داشته باشند.
9887/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.