جمال عالمی نیسی دوشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: تا دیروز هشت روستای منطقه بامدژ در بخش مرکزی زیر آب رفته بودند که با افزایش جریان رودخانه، امروز همه روستاهای این منطقه را سیلاب فراگرفته است.
وی افزود: امدادرسانی و تخلیه روستاهای سیل زده نیز در حال انجام است.
عالمی نیسی با اشاره به استقرار اردوگاه اضطراری سیل زدگان در شهر الهایی در نزدیکی بخش مرکزی، افزود: سیل بند شهر الهایی که در حاشیه رودخانه کرخه قرار دارد نیز امروز شکسته است که عملیات خاکریزی برای جلوگیری از ورود آب در حال انجام است.
وی شرایط اسماعیلیه را خوب ارزیابی کرد و گفت: در یکی دو نقطه از سیل بندهای این روستا شکستگی ایجاد شده که اکنون ترمیم شده است.

*اهواز هنوز نگران کننده نیست
فرماندار اهواز همچنین درباره شرایط شهر اهواز بعد از افزایش دبی این رودخانه به بیش از 2 هزار و 500 مترمکعب برثانیه، گفت: نگرانی از بابت آبگرفتگی محله های مسکونی وجود ندارد و تا کنون تنها قسمت هایی از جاده های ساحلی در محدوده پل هارا سیلاب گرفته است.
وی درباره اخطار شب گذشته شهرداری اهواز به ساکنان محله «سید خلف» در غرب اهواز نیز توضیح داد: در شهر اهواز تنها به مردم این منطقه اخطار داده شده است زیرا یکی از خیابان های این محله، با حدود 30 منزل مسکونی که بر روی نخاله های ساختمانی ساخته شده، فاصله کمی با رودخانه دارد و احتمال آبگرفتگی آن وجود دارد.
بر اساس این گزارش، هشدار آماده باش سیل از سوم فروردین در همه رودخانه های خوزستان اعلام شده و استاندار خوزستان نیز از 11 فروردین در استان حالت فوق العاده اعلام کرده است.
سازمان آب و برق خوزستان در روزهای اخیر با صدور اطلاعیه هایی نسبت به وقوع سیل در حوضه رودخانه های دز، کرخه و کارون هشدار داده و اعلام کرده سه شهر و 51 روستا در حوضه کرخه، 18روستا در حوضه دز و 18 روستا در حوضه کارون در معرض سیلاب هستند و دستگاه های اجرایی باید آمادگی تخلیه آنها را داشته باشند.
استاندار خوزستان شب گذشته گفته است: از 71 روستای درمعرض خطر سیلاب در استان 27 روستای در معرض خطر جدی تخلیه شده است.
در پی افزایش خروجی سدهای دز، کرخه و گتوند علیا سیل بند بسیاری از روستاها در حال تخریب است.
بخش مرکزی اهواز در حاشیه رودخانه دز، شهر اهواز و بخش اسماعیلیه در حاشیه رودخانه کارون و شهر الهایی در حاشیه کرخه قرار دارند.
در حوضه کارون روستاهای غزاویه کوچک، وعیلیه، ملیحان، فارسیات کوچک، ابومشیلش، اسماعیلیه یک و 2، اسلام آباد 2 و چمیان از شهرستان اهواز و در حوضه دز روستاهای سید نبی، سید حریر، سید یدیم و سید سلمان در شهرستان اهواز در معرض سیلاب هستند.
9754/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.