سیدمهدی حسینی زاده جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به منظور کنترل بیماری های واگیر نظام مراقبتی به نام نظام مراقبت سندرمیک وجود دارد که در حال حاضر در تمام اردوگاهها و محل های اسکان سیل زدگان در حال اجراست یعنی شناسایی بیماران و گزارش دهی موارد مشکوک در حال انجام است.
وی اظهار داشت: در حال حاضر هیچ مورد مشکوک به سرخک گزارش نشده و از ابتدای اسکان سیل زدگان تمام کودکان زیر 15 سال مستقر در اردوگاهها علیه بیماری سرخک واکسینه شدند.
حسینی زاده ادامه داد: برای جلوگیری از گزش حشرات به ویژه مواردی که در محل های خاصی مانند تپه ها اسکان داشتند اسپری دور کننده حشرات بین سیل زدگان توزیع شده و در حال توزیع است و راه استفاده از آنها نیز آموزش داده می شود.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در خصوص عقرب و مارگزیدگی گفت: چندین مورد اتفاق افتاده ولی از حالت نرمال خارج نشده است؛ اطراف تمامی اردوگاه ها و چادرهای سیل زدگان سمپاشی صورت گرفته و همچنین آموزش های لازم به صورت چهره به چهره در خصوص مراقبت از خود به مردم داده شده است.
وی ادامه داد: در تمامی شهرستان ها نیز سرم ضد عقرب و مار گزیدگی به اندازه کافی موجود است تا در صورت وقوع گزش اقدامات لازم به عمل آید.
حسینی زاده اضافه کرد: تاکنون بیش از 2 هزار و 100 مادر باردار، هشت هزار کودک و 2 هزار و 104 سالمند به اردوگاههای سیل زدگان و مکان های امن منتقل و تحت مراقبت های بهداشتی و درمانی قرار گرفتند.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: برای پشیگیری از شیوع بیماری های واگیر به حدود 13 هزار نفر از افراد ساکن در اردوگاهها به صورت چهره به چهره آموزش خودمراقبتی داده شده است.
وی گفت: همچنین نظارت بر آب آشامیدنی و تغذیه مردم سیل‌زده به ویژه سیل‌زدگانی که اسکان داده شده‌اند در دستور کار قرار دارد و تاکنون بیش از یک هزار و 300 مورد کلرسنجی از آب اشامیدنی و 421 مورد نمونه برداری میکروبی انجام شده و بر دفن بهداشتی 11 مورد لاشه حیوانات نظارت به عمل آمده است.
حسینی زاده اظهار داشت: به منظور گند زدایی سطوح بیش از 2 تن آهک تهیه وتوزیع شده است و همچنین 124 کیلوگرم پرکلرین نیز جهت گند زدایی توزیع، و بیش از 2 تن مواد غذایی غیرقابل مصرف معدوم سازی شده است.
سرپرست مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: همچنین در راستای رفع نیاز های بهداشتی گروههای مختلف سنی بیش از 2 هزار و 800 بسته محصولات سلولزی شامل پوشک بچه و سالمند و... در اختیار سیل زدگان قرار گرفته و 620 بسته شیر خشک تحویل مادران دارای نوزاد شده است.
وی گفت: در حال حاضر 65 تیم سلامت شامل پزشک، ماما، کارشناس بهداشت محیط و کارشناس پیشگیری از بیماریها بر وضعیت بهداشتی تمام اردوگاهها نظارت دارند
بر اساس این گزارش در پی طغیان رودخانه های دز، کرخه و کارون، دستور تخلیه هفت شهر و 250 روستای خوزستان صادر شده و تا کنون 105 روستا را سیلاب گرفته است.
به گفته وزیر کشور 400 هزار نفر در خوزستان در معرض سیلاب هستند.
3004/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.