مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: مزارع کشت وصنعت نیشکر فارابی به زیر آب رفت و اردوگاه های اسکان اضطراری در این شرکت در معرض خطر قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، محمود شمیلی اظهار کرد: مزارع کشت و صنعت نیشکر فارابی صبح امروز ۲۳ فروردین ماه ۹۸ در اثر ورود سیلاب به زیر آب رفت.

وی افزود: با پیشروی سیلاب به سمت کشت و صنعت نیشکر فارابی، کمپ اسکان اضطراری سیل زدگان در این شرکت نیز در معرض خطر آبگرفتگی قرار گرفت.

شمیلی گفت: بیش از ۸۰۰ نفر از سیل زدگان روستای دریسیه دارخوین از توابع شادگان در کمپ های اضطراری شرکت کشت و صنعت حکیم فارابی اسکان داده شدند.

 وی ادامه داد: پیشروی سیلاب به سمت مزارع و تاسیسات و انبارهای شکر کشت و صنعت های توسعه نیشکر ادامه داشته و تاکنون مزارع نیشکر پنج کشت و صنعت به زیر آب رفته و خسارات فراوانی وارد کرده است

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر خاطرنشان کرد: در حال حاضر باتوجه به هدایت سیلاب به سمت مزارع نیشکر ۱۰ هزار هکتار از مزارع کشت و صنعت امام خمینی (ره)، بیش ۹ هزار هکتار از مزارع کشت و صنعت نیشکر دهخدا ، ۷ هکتار از مزارع کشت و صنعت سلمان فارسی ، ۳ هزار هکتار از مزارع کشت و صنعت دعبل خزاعی و ۵۰۰ هکتار از مزارع کشت و صنعت نیشکر فارابی با طغیان رودخانه ها دچار آبگرفتگی شدند.

شمیلی بیان کرد: ورود سیلاب به مزارع نیشکر شرکت توسعه نیشکر، به دیگر محصولات زراعی و زیرساخت های این شرکت خسارت جدی وارد کرده به طوری تاسیسات و کارخانه شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا نیز زیر آب رفته است.

وی تصریح کرد: خسارت فراوان به مزارع نیشکر و تاسیات در حالی ست که شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با اعلام ستاد مدیریت بحران از همان روزهای اول برای کمک رسانی به مردم روستاهای شعیبیه شوشتر اعلام آمادگی کرد و با تشکیل ستاد بحران،اعزام نیرو و امکانات به مناطق بحرانی، شبانه روز به منظور کاهش خسارات سیل به روستاهای این منطقه فعالیت دارد.

شمیلی در پایان گفت: جاده سازی در مناطق سیل زده، ترمیم سیل بندها، خاکریزی، دایک های حفاظتی برای روستاها، آبرسانی به روستاها ، تأمین غذای کمیته های بحران شهرستان شادگان و کارون و سوخت رسانی به کلیه ماشین آلات فعال در عملیات مهار سیلاب بخشی از خدماتی است که از سوی کشت و صنعت های هفتگانه توسعه نیشکر به منظور کاهش خسارات ناشی از سیل انجام می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.