به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرودگاه های خوزستان، فرشید گلیج در جریان بررسی راهکارهای مقابله با نفوذ احتمالی آب به فرودگاه اهواز بیان کرد: جلوگیری از نفوذ آب از ناحیه زیرین دیوارهای حفاظتی به داخل این فرودگاه و همچنین ورود آب به سایت های کمک ناوبری DVOR/ DME ، گلایدپس ، لکولایزر و همچنین ایستگاه های برق در اولویت قرار داشته و باید هرچه سریعتر عملیات ایمن سازی آغاز شود.
وی افزود: می توان محل های نفوذ آب را تا حد امکان با خاک پوشاند و همچنین محوطه سایت های کمک ناوبری و ایستگاه های برق را نیز با چیدن کسیه های خاک و محصور کردن آن از نفوذ آب محافظت کرد.
محمد رضا رضایی مدیر کل فرودگاه های استان خوزستان نیز گفت:با توجه به کمبود زمان و احتمال بارش شدید در روزهای آینده ، تلاش خواهیم کرد تجهیزات لازم برای ایمن سازی محل های یاد شده را با همکاری دیگر دستگاه های اجرایی فراهم کرده و عملیات مقابله با نفوذ احتمالی آب را آغاز کنیم.
بر اساس این گزارش، در این بازدید نقاط مستعد پیشروی و نفوذ احتمالی آب در صورت جاری شدن احتمالی سیل به سمت فرودگاه به صورت هوایی و سپس از نزدیک توسط مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت فرودگاه بررسی شد.
رودخانه کارون از میان شهر اهواز می گذرد که با وجود سیلابی شدن، گفته می شود نگرانی از بابت طغیان آن در شهر اهواز وجود ندارد.در سه روز گذشته به دلیل سرریز کانال شهید چمران و کانال سلمان که از کرخه منشعب می شوند، رودخانه های کرخه و دز به هم پیوستند و به طرف شهر اهواز جاری شدند.
گفتنی است، تهران، اصفهان، یزد، شیراز، نوشهر، رشت، تبریز، بندرعباس، ساری، مشهد، کیش، عسلویه و خارک مسیرهای پروازی از فرودگاه اهواز و بر عکس در سطح کشور هستند.
9931/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.