علیرضا عالیپور روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه میدان میوه و تره بار اهواز در مسیر کانال سلمان قرار دارد اظهار داشت: ماشین آلات سنگین سپاه جهت ترمیم کانال سلمان از مسیر میدان میوه و تره بار عبور می کنند از سویی دیگر به دلیل آنکه ماشین های حمل میوه و تره بار نیز سنگین هستند.
وی ادامه داد: درحال حاضر مهم ترین اولویت، حفظ جان شهروندان است به همین جهت این مسیر شب گذشته در اختیار ماشین آلات سپاه قرار گرفت تا کانال سلمان ترمیم شود، ولی در حال حاضر هیچگونه آبگرفتگی در میدان میوه و تره بار اهواز وجود ندارد.
به گفته عالیپور پنجشنبه شب ها میادین میوه و تره بار تعطیل هستند و از روز جمعه برای جابجایی یا عدم جابجایی میدان میوه و تره بار اهواز تصمیم گیری می شود.
وی در بخشی دیگر درخصوص سیل بندهای احداث شده بر روی کارون توضیح داد: سیل بندهای ساخته شده بر روی رودخانه کارون در مقطع اهواز مقاوم هستند و از این منظر مشکلی شهر را تهدید نمی کند اما در صورت بارش باران در هفته آینده امکان تاخیر در تخلیه فاضلاب وجود دارد، درحال حاضر شرکت آب و فاضلاب اهواز با نصب پمپ های قوی درصدد رفع مشکل پس زدگی فاضلاب است.
ظهر روز چهارشنبه به دلیل افزایش دبی کانال سلمان و سرریز شدن آن، استاندار خوزستان دستور تخلیه پنج منطقه حاشیه نشین در غرب اهواز را صادر کرد که موجب نگرانی اهوازی ها شد.
از روز گذشته سیل بندی به طول 21کیلومتر توسط سپاه، بسیج، قرارگاه خاتم الانبیا، سازمان آب و برق خوزستان، راه و شهرسازی و دیگر دستگاه های اجرایی برای مهار آب و طغیان در دست احداث است که این عملیات همچنان ادامه دارد.
'کانال سلمان' کانال خاکی به عرض 70 تا 110 متر و طول بیش از 100 کیلومتر، در پنج کیلومتری شمال شهر اهواز است که با اهداف نظامی ساخته شده و نقش اساسی در نظریه 'جنگ آب' شهید چمران و غرقاب سازی مناطق استقرار دشمن در دوران دفاع مقدس بازی کرد.
کانال انتقال آب سلمان در امتداد کانال چمران قرار دارد که آب کرخه را برای مصارف شرب به اهواز منتقل می کند.
9887/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.