سردار محمدعلی علیپور روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: صبح امروز در جلسه ای که با سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه داشته ایم به منظور از پرهیز از مدیریت پراکنده طرح ها و اقدامات مشترکی بین سپاه و دستگاه های اجرایی مصوب شد .
وی ادامه داد: از جمله این اقدامات بازگشایی کانال الغدیر است که به تصویب رسید و عملیات اجرایی آن آغاز شده است.
این مقام اسبق مسئول در قرارگاه کربلا تصریح کرد: در این جلسه نیز مصوب شد که با باز کردن دایکت مرزی آب رودخانه های کرخه و نیسان به سمت رودخانه اروند هدایت شوند.
علیپور اقدام بعدی سپاه در زمینه مدیریت سیلاب را انتقال بخشی از آب کارون به تالاب شادگان و از آنجا به سمت دریا اعلام کرد و افزود: رودخانه کارون در منطقه دارخوین با مد دریا تلاقی پیدا می کند و به همین دلیل نیاز است مسیر این رودخانه به سمت تالاب را بازگشایی کنیم تا از آبگرفتگی روستاهای بیشتر جلوگیری شود.
به گفته وی، این موضوع مستلزم باز کردن کانال الغدیر است.
مسئول اسبق مهندسی و تخریب قرارگاه مقدم جنوب کربلا با تاکید بر احیا و برداشت موانع در نهر بحره به منظور جاری شدن بیشتر آب ، گفت: همچنین سپاه در تلاش است تا نهر مالک که سرشاخه آن از کارون است نیز آبگیری شود تا از فشار بر رودخانه کارون کاسته شود.
علیپور یادآور شد: در حال حاضر مسئولین و مهندسین دوران دفاع مقدس به منظور اجرایی شدن طرح های علمی و مصوب در استان جمع شده اند تا بحران سیلاب در خوزستان با مدیریت بهتری انحام شود.
بر اساس اعلام سازمان آب و برق خوزستان در 20 روز نخست فروردین ماه 9.7میلیارد متر مکعب سیلاب از طریق سدهای کرخه ، دز و گتوند وارد خوزستان شده است.
همچنین امروز معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور ضمن هشدار به شهروندان در اهواز اعلام کرد ممکن است بخش هایی از این شهر دچار سیلاب گرفتگی شود.
9931
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.