سردار «احمد خادم سید الشهدا» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار دفاعی ایرنا، بیان کرد: در سیل اخیر نیروی زمینی سپاه از ابتدا با همه امکانات و تجهیزات وارد میدان شد.
وی افزود: سازماندهی قرارگاه کربلا به سرعت انجام شد و ما در شوش ، اندیمشک و دیگر شهرهای استان خوزستان با همه امکانات از جمله دستگاه های سیل بند فعالیت خود را آغاز کردیم . در شعیبیه شوشتر گروه 64 الحدید کار انتقال نیروها و امداد و نجات را انجام دادند.
فرمانده قرارگاه کربلا نیروی زمینی سپاه با بیان این که ما در اهواز در زمینه سیل مشکل پیدا کردیم و تیپ زرهی حضرت حجت(عج) در بامدژ کارهای امدادی را انجام داد، خاطرنشان کرد: در حمیدیه و سوسنگرد نیز ارتفاع آب بالا آمد و نفربرهای زرهی نیروی زمینی سپاه به کمک مردم شتافتند.
خادم سیدالشهدا ادامه داد: در خرمشهر و آبادان نیز لشکر عملیاتی آماده شدند و کارهای مهندسی خود را با کمک دستگاه های سیل بند انجام دادند.
وی با اشاره به اقدامات بهداری نیروی زمینی سپاه در مناطق سیل زده خوزستان گفت: بیمارستان پرتابل نیروی زمینی سپاه در منطقه خدمات پزشکی را در مناطق سیل زده انجام می دهد و 6 گروه بهداری نزسا نیز به روستاهای سیل زده اعزام شدند.
به گزارش ایرنا، افزایش بارش ها از اول فروردین در کشور و افزایش آورد آب از استان های بالادست به پشت سدهای خوزستان و در نتیجه رهاسازی آب از سد کرخه و دز باعث طغیان رودخانه های دز، کرخه و کارون و جاری شدن سیلاب در مناطق پایین دست استان شده است.
تاکنون بیش از 210 روستا و 6 شهر در استان خوزستان به دلیل خطر آبگرفتگی و سیل ناشی از طغیان رودخانه ها دستور تخلیه گرفته اند و امداد رسانی هوایی و زمینی به سیل زدگان ادامه دارد.
براساس جمعیت هلال احمر خوزستان 152 تیم برای امداد رسانی به سیل زدگان تشکیل شده است تاکنون 47 اردوگاه برای اسکان سیل زدگان برپا شده و 30 هزار و 400 نفر در آنها اسکان داده شده اند.
سیام**9612**1336/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.