محمود شمیلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درخصوص هدایت سیلاب به سمت شرکت های توسعه نیشکر استان اظهار داشت: در حال حاضر باتوجه به هدایت سیلاب به سمت مزارع نیشکر 6 هزار هکتار از مزارع کشت و صنعت امام خمینی (ره)، بیش از یک هزار و 200 هکتار از مزارع کشت و صنعت نیشکر دهخدا و دو هزار و 100 هکتار از مزارع کشت و صنعت سلمان فارسی با طغیان رودخانه ها دچار آبگرفتگی شدند.
وی افزود: سیلاب بخش های زیادی از مزارع نیشکر را به زیر آب برده و خسارت های فراوانی بر جای گذاشته و با ادامه پیشروی، وضعیت کارخانه ها و انبارهای شکر نیز در معرض آبگرفتگی است.
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان گفت: تاکنون و با تلاش شبانه روزی نیروهای شرکت کشت و صنعت های تابعه توسعه نیشکر از ورود آب به تاسیسات و انبارهای شکر جلوگیری به عمل آمده اما به مزارع خسارت های زیادی وارد شده است.
وی با اشاره به فعالیت شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به منظور کاهش خسارت های سیل به مناطق پیرامونی، گفت: این شرکت از همان ابتدای تشکیل ستاد مدیریت بحران و هشدار سیل، همه امکانات و نیروهای خود را به منظور خدمات رسانی و امداد رسانی به مناطق مختلف بسیج کرد.
شمیلی ادامه داد: 75 دستگاه ماشین آلات مختلف سنگین جهت امدادرسانی به 54 روستا از مناطق شعیبیه شوشتر تا روستاهای حومه خرمشهر به صورت شبانه روزی مشغول کار بوده و تعداد 30 دستگاه تریلی کفی نیز برای جابجایی خانوارهای در معرض خطر سیل به نقاط امن، اختصاص یافت.
وی اظهار داشت: جاده سازی در مناطق سیل زده، ترمیم سیل بندها، خاکریزی، دایک های حفاظتی برای روستاها، آبرسانی به روستاها ، تامین غذای کمیته های بحران شهرستان شادگان و کارون و همچنین سوخت رسانی به کلیه ماشین آلات فعال در عملیات مهار سیلاب، بخشی از خدماتی است که از سوی شرکت کشت و صنعت ها به منظور کاهش خسارات ناشی از سیل انجام می شود.
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر خوزستان گفت: مدیریت بحران استان روز گذشته به منظور جلوگیری از نفوذ بیشتر سیلاب به روستاها سیل بند کشت و صنعت دهخدا و کشت و صنعت سلمان فارسی را شکستند.
وی افزود: همچنین مدیریت بحران برای جلوگیری از ورود آب بیشتر به شهر گوریه سیل بند کشت و صنعت امام خمینی(ره) را نیز منفجر کردند.
شمیلی تصریح کرد: در حال حاضر آب به نزدیکی انبارهای شکر در این شرکت ها رسیده و به احتمال زیاد خسارت های فراوانی به محصولات وارد می کند.
در اطلاعیه های سازمان آب و برق همچنین حداکثر خروجی سد دز 2 هزار مترمکعب در ثانیه و حداکثر خروجی سد کرخه یک هزار مترمکعب درثانیه پیش بینی شده بود، در حالی که در روزهای اخیر خروجی سد دز تا سه هزار مترمکعب درثانیه و خروجی سد کرخه تا 2 هزار و400 مترمکعب درثانیه رسیده است.
تاکنون بیش از 182روستا و شش شهر در استان خوزستان درپی تهدید سیلاب دستور تخلیه شده اند .
به گفته مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان از زمان وقوع سیل تا کنون 174 روستا به صورت کلی و جزیی در خوزستان تخلیه شدند و تا این لحظه 43کمپ برپا شده است که در این کمپها 30هزار نفر مستقر شده اند.
7152/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.