قاسم آل کثیر یکی از فعالان اجتماعی حاضر در بخش شاوور درخصوص آخرین وضعیت روستاهای این بخش به خبرنگار ایرنا گفت: در عبدالخان پایین (روستای سید عباس)، آب تمامی منطقه را فرا گرفته و به نزدیکی جاده اهواز – اندیمشک رسیده است.
به گفته وی هشت روستای حاشیه دز در این منطقه شامل خلیفه حیدر، زبید دبات، غایب، محارب، یباره، یدی، بیت نور و کاظم حیدر در محاصره آب هستند و تنها راه ارتباطی آنها قایق است.
آل کثیر ادامه داد: اردوگاهی در روستای خویس از توابع شاوور جهت اسکان سیل زدگان با ظرفیت 200 خانواده برپا شده است اما همچنان مشکلاتی نظیر نبود سرویس بهداشتی و نظارت بر کیفیت آب آشامیدنی وجود دارد.
این فعال اجتماعی یکی از نیازهای اصلی اردوگاه شهید درویشی روستای رداده از توابع بخش مرکزی شهرستان شوش را لوازم بهداشتی کودکان و بانوان عنوان کرد.
وی ادامه داد: اهالی روستای گیطش از توابع شاوور نیز در تماسی از اوضاع نامناسب این روستا خبر داده اند و خواستار رسیدگی به این شرایط هستند.
اهالی روستای سید عباس (عبدالخان پایین) روز جمعه با حضور در بزرگراه اهواز - شوش نسبت به نحوه امدادرسانی به این روستا اعتراض کردند.
اهالی این روستا خواستار رسیدگی مسئولان به این منطقه شدند و گفتند: متاسفانه هنوز اقدامی برای مقابله با سیل در این روستا نشده است.
عباس پورعاطف بخشدار شاوور در پاسخ به آخرین وضعیت روستاهای این بخش از ممنوع المصاحبه بودن تمام بخشداران توسط فرماندار شوش خبر داد.
پیش از این عدنان غزی فرماندار شوش ادعای اهالی خلیفه حیدر مبنی بر محاصره شدن در سیلاب را رد و از اظهارات بیشتر در این زمینه خودداری کرده بود.
به گزارش ایرنا بارش شدید باران در بالادست سدهای خوزستان باعث افزایش قابل توجه آورد سدها شد. بعد از این افزایش آورد، دبی خروجی سدها برای کنترل سیلاب افزایش یافت.
دبی خروجی سد کرخه تا 2 هزار مترمکعب و دبی خروجی سد دز تا سه هزار مترمکعب بر ثانیه افزایش یافت که این موضوع باعث آبگرفتگی زمین های کشاورزی و روستاهای حاشیه رودخانه های دز و کرخه شد.
9887/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.