محمد سبزه زاری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:فعالیت این سامانه بارشی بیشتر به شکل بارندگی خفیف و پراکنده توام با وزش باد در بیشتر مناطق خوزستان خواهد بود.
وی گفت: بارش ها در مناطق مرتفع و بالادست حوضه های کارون ، مارون ، دز و کرخه در استان های لرستان و چهارمحال و بختیاری خیلی قابل توجه نخواهد بود بنابراین منجر به بروز سیلاب ناگهانی و روان آب قابل توجه به سمت سدهای خوزستان نمی شود.
مدیرکل هواشناسی خوزستان در ادامه افزود: از روز شنبه تا یکشنبه هفته آینده فعالیت سامانه بارشی در مناطق مرکزی و جنوبی به شکل بارش های خفیف توام با رعد و برق ، وزش باد و گرد و غبار محلی خواهد بود.
به گفته سبزه زاری در سه روز آینده آبهای شمال غرب خلیج فارس به سبب وزش باد ، متلاطم و ناآرام خواهد بود.
وی به دریانوردان و ملوانان خوزستانی توصیه کرد به علت خطرات ناشی از متلاطم بودن آبهای خلیج فارس در روزهای پیش رو به خلیج فارس نروند.
میزان بارندگی از ابتدای سال آبی جاری (اول مهر 1397) تا 12 فروردین 1398 در حسینیه با یک هزار و 61میلیمتر و ایذه با 899 میلیمتر ثبت شد.
از 27اسفند 1397 تا 12فروردین ماه 1398 استان خوزستان و مناطق بالادست شاهد فعالیت سه سامانه بارشی قوی بودند که متعاقب سبب بروز سیلاب و آبگرفتگی بیش از 100 روستای حاشیه رودخانه های کارون ، دز، مارون و کرخه شد و شهرهای سوسنگرد ، رفیع ، حمیدیه ، بستان ، الهایی و بخش هایی از اهواز نیز در معرض خطر سیلاب قرار گرفتند.
هم اکنون دبی کارون به 2 هزار و 888 متر مکعب و کرخه به 2 هزار هفت متر مکعب بر ثانیه رسیده است.
6065/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.