عبداله ابول پور روز پنج شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا دلیل قطع نکردن شبکه های گاز مناطق آبگرفته را به خاطر فعالیت ماشین آلات و دستگاه های حفار عنوان کرد و گفت: بنابر این تنها می توان شیرهای گاز خانگی را که قبل از رگلاتور در بیرون از منازل قرار دارند قطع کرد و این موضوع نیز برای رعایت موارد ایمنی صورت می گیرد.
وی یادآور شد: در هر کدام از مناطق استان که روستاهای آن خالی از سکنه شده باشند این اقدام صورت می گیرد تا گاز وارد منزل نشود.
مدیرعامل شرکت گاز استان از شهروندانی که به دلیل سیلاب مجبور به تخلیه منازل خود شدند و گاز خانه آنها قطع شده خواست که بعد از اتمام سیلاب و بازگشت به محل سکونت خودسرانه اقدام به راه اندازی گاز نکنند و حتما با سامانه 192 تماس بگیرند تا نماینده این شرکت برای انجام عملیات برقراری گاز در محل حاضر شود.

*شبکه گاز در تمام استان پایدار است
مدیرعامل شرکت گاز استان همچنین شبکه گاز رسانی در سطح استان را پایدار دانست و هرگونه اخلال در شبکه به دلیل سیلاب را تکذیب کرد.
به گفته ابول پور هم شرکت گازاستان و هم شرکت منطقه یک عملیات در آمادگی کامل قرار دارند.
وی گفت: در سمت بالا رود اندیمشک که خط دچار سیلاب شدید بود که ایمن سازی که صورت گرفت و خط استان در پایداری کامل قرار دارد.
استان خوزستان بیش از 960 هزار اشتراک گاز شهری، روستایی و صنعتی دارد که کلانشهر اهواز با بیش از 298 هزار مشترک شهری و 24 هزار مشترک روستایی بیشترین تعداد مشترکان را در این استان دارد.
سازمان آب و برق خوزستان، از هفته گذشته با صدور چند اطلاعیه نسبت به وقوع سیل در حوضه رودخانه های دز، کرخه و کارون هشدار داده و اعلام کرده سه شهر و 51 روستا در حوضه کرخه، 18 روستا در حوضه دز و 18 روستا در حوضه کارون در معرض سیلاب هستند و دستگاه های اجرایی باید آمادگی تخلیه آنها را داشته باشند. اما بر اساس گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان تعداد روستاهای در معرض سیل بیشتر است. تا 14 فروردین، 96 روستای در معرض خطر در خوزستان در حاشیه سه حوضه آبریز دز، کرخه و کارون به صورت جزیی یا کلی تخلیه شده و در 35 اردوگاه اسکان یافته اند.

/6002/9931
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.