یونس راضی زاده نماینده این کارگران چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: تلاش ها برای ترمیم بریدگی سیل بند رفیع به صورت شبانه روزی در حال انجام است و ما نیز وظیفه خود می دانیم تا کنار مردم و دستگاه های اجرایی برای پایداری سیل بندها اقدام کنیم.
وی با اشاره به اینکه مردم همچنان در شهر رفیع حضور دارند، گفت: کارگران شرکت نفتی متن هم اکنون سه کیلومتر بالاتر از رفیع مستقر بوده و بریدگی ایجاد شده تا آب سیلاب به سمت دایکت های باکری و امام رضا(ع) هدایت شود.
او تصریح کرد: امدادرسانی ها در منطقه با جدیت و بدون وقفه در حال انجام است اما با این وجود نیاز به تجهیزات بیشتری برای هدایت آب سیلاب است.

*تلاش برای نجات رفیع به جای تجمع در مقابل استانداری
این کارگران قرار بود برای سومین بار در اولین روز کاری سال 1398 مقابل استانداری خوزستان به منظور بازگشت به کار و اعتراض به مصوبه شورای اشتغال فرمانداری هویزه دست به تجمع بزنند اما بعد از ایجاد بحران سیل این افراد ترجیح دادند که به کمک مردم گرفتار در سیلاب بشتابند.
پیگیری صورت گرفته حاکی است شرکت نفتی متن آمادگی دارد این کارگران را در صورت لغو مصوبه شورای اشتغال فرمانداری هویزه به کار بازگرداند اما در این زمینه مقاومت هایی از سوی برخی مسئولان محلی صورت گرفته است.
به گزارش ایرنا در هفته های آخر سال 97 تعداد 23 کارگر شرکت نفتی متن که در 22 بهمن ماه برای حراست از تاسیسات این شرکت در شهرستان هویزه استخدام شده بودند با فشار شورای اشتغال فرمانداری این شهرستان اخراج شدند.
شورای اشتغال فرمانداری دلیل این اقدام خود را غیر بومی بودن این کارگران اعلام کرد در صورتی که این افراد در مجاورت تاسیسات آزادگان شمالی ساکن هستند و بعد از چندین سال تلاش موفق شدند به استخدام شرکت مهندسی توسعه نفت درآیند.
شهرستان هویزه در جنوب غربی خوزستان، قرار دارد. میدان نفتی آزادگان در حدود ١٢٠ کیلومتری غرب اهواز (غرب رودخانه کارون) در منطقه مرز مشترک بین ایران و عراق تالاب هورالعظیم قرار گرفته است.
9931/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.