ناصر حویزاوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:صدور ویزای رایگان برای زائران عتبات عالیات ، هزینه سفر به عراق را یک سوم کاهش می دهد.
در سفر اسفند دکتر حسن روحانی رdیس جمهوری به عراق ، 2 کشور توافق کردند صدور ویزای اتباع 2 کشور رایگان شود.
مدیرکل حج و زیارت خوزستان با اشاره به اینکه با رایگان شدن ویزا برای زائران عتبات عالیات، هزینه سفر هر زائر حدود 6 میلیون و 500 هزار ریال کاهش می یابد پیش بینی کرد با رایگان شدن صدور ویزا ، سفر کاروان های زیارتی به عتبات عالیات به نحو قابل ملاحظه ای افزایش یابد.
در سال 1397 ، با کاهش ارزش پول ملی و نوسانات ارزی ، سفر زائران عتبات عالیات حدود 50درصد کاهش یافت ولی در عوض سفر گردشگران عراقی به ایران بیش از 2 برابر افزایش یافت.

* دریافت 150هزار ریال برای کارهای دفتری صدور ویزا از سوی دفاتر خدمات زیارتی
مدیرکل حج و زیارت خوزستان گفت: دفاتر و شرکت های خدمات مسافری و زیارتی استان مجاز هستند برای انجام امور اداری و پستی ویزا ، از هر زائر 150هزار ریال دریافت کنند.
حویزاوی با اشاره به اینکه در روزهای اخیر تعدادی از شهروندان بدون ویزا قصد داشتند از پایانه های مرزی خوزستان راهی عتبات عالیات شوند افزود: زائران توجه داشته باشند صدور ویزا رایگان شده اما دریافت ویزا از کنسولگری عراق برای سفر به عراق الزامی و حتمی است.

** نمایندگی های سیاسی ایران در عراق از 12فروردین صدور ویزای رایگان را شروع کردند
حویزاوی گفت: نمایندگی های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در بغداد و بصره با توجه به تعطیل نبودن در عراق ، صدور ویزای رایگان را برای گردشگران و زائران عراقی از امروز(12فروردین)شروع کردند.
وی پیش بینی کرد با صدور رایگان ویزا برای اتباع 2 کشور جمهوری اسلامی و عراق ، سفرها به نحو قابل ملاحظه ای افزایش یابد.
به گزارش ایرنا در اربعین 1397 حدود 238هزار زائر اربعین از پایانه چذابه و 300هزار زائر از شلمچه با دریافت ویزا و پرداخت هزینه 2 میلیون و 300هزار ریالی آن راهی عتبات عالیات شدند.
هزینه سفر زائران کاروان های اربعین حسینی در اربعین پارسال در مقایسه با اربعین پیش از آن حدود 40درصد کاهش داشت.
6065/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.