سعید حاجیان جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تمامی دستگاه های اجرایی ، خدماتی و امدادی شهرستان شادگان برای مقابله با سیل و آبگرفتگی احتمالی ناشی از طغیان رودخانه ها در حالت آماده باش بسر می برند.
وی افزود: امروز در شمال روستای دریسیه شادگان احساس خطر سیلاب را داشتیم که نقاط مورد نظر ترمیم شد و استحکام لازم در سیل بندهای این روستا افزایش یافت.
فرماندار شادگان گفت: سیل بندهای روستای دریسیه نیز از سوی برخی ساکنان این روستا تخریب شده بود که مرمت سازی شدند و با ترمیم سیل بندها در روستای دریسیه هیچگونه خطری این روستا را تهدید نمی کند.
وی افزود: شهرستان شادگان هم مرز رودخانه های جراحی و کارون می باشد که برای مقابله با طغیان این رودخانه ها به سمت شهر تدارک لازم اندیشیده شده است.
فرماندار شادگان از ادارات، شرکت‌ها و موسسه های دولتی و غیر دولتی مستقر در این شهرستان خواست برای کمک رسانی به مردم در مواقع سیل و خطر تجهیزات و ماشین آلات سبک و سنگین خود را در اختیار ستاد بحران قرار دهند.
بارندگی شدید بهاری در خوزستان همچنین ورود آب از مناطق بالادست این استان موجب افزایش حجم آب رودخانه های خوزستان از جمله دز ، کارون و کرخه شده است.
در پی پر شدن مخزن ذخیره آب سدهای دز و کرخه در شمال خوزستان میزان خروجی آب از این سدها رو به افزایش است.
گفته می شود سیلاب 278 روستای استان خوزستان را تهدید می کند.
7104/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.