به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس سرهنگ محسن دالوند روز پنجشنبه با تاکید بر رعایت هشدارهای پلیسی در ایام نوروز برای پیشگیری از سرقت های احتمالی، اظهار داشت: بیشترین سرقت ها در ایام تعطیلات به لحاظ خالی بودن منازل از سکنه، سرقت منزل است که به منظور کاهش این نوع سرقت رعایت هشدارهای پلیس ضروری است.
وی افزود: قفل های منزل به مرور زمان به علت فرسودگی و استهلاک کارایی خود را از دست می دهند، به همین دلیل نیاز است که شهروندان نسبت به تعویض قفل های فرسوده اقدام کنند.
سرپرست فرماندهی انتظامی اهواز ادامه داد:همچنین شهروندان دراین ایام از نگهداری وجه نقد زیاد، طلاجات، اشیای قیمتی و اوراق بهادار درمنزل هنگام مسافرت جدا خودداری کنند.
وی تصریح کرد: فرش و قالیچه های قیمتی یکی از عوامل تحریک سارقان بوده که باید در این خصوص هشدارهای پلیس جدی گرفته شود.
سرهنگ دالوند گفت: کسبه محل می تواند فرصت خوبی برای حفاظت از منزل باشد اما مشتریان نیز به همان نسبت می توانند یک تهدید تلقی شوند که باید در این زمینه نیز شهرواندان نکات ایمنی را رعایت کنند.
وی بیان کرد: شهروندان به هنگام مسافرت، مدیر ساختمان و یا همسایه مورد اعتماد خود را مطلع کنند تا درصورت مشاهده هرنوع حرکت مشکوک، به سرعت آن را به پلیس اطلاع دهند.
سرپرست فرماندهی انتظامی اهواز گفت: رعایت ملاحظات حفاظتی اعم از نصب دوربین، حفاظ ، نرده پشت در و همچنین استفاده از قفل ضد سرقت در ورودی ساختمان از راه های پیشگیری از سرقت منزل است که باید جدی گرفته شود.
وی همچنین از شهروندان خواست تا در روز طبیعت ( 13 فروردین) تمامی نکات ایمنی را برای حفاظت از منازل خود جدی گرفته و در صورت مشاهده هر نوع مورد مشکوک آن را به سرعت به پلیس اطلاع دهند.
7152/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.