به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر نورالله اسعدی سه شنبه افزود: این اداره کل به منظور پیشگیری و کاهش خسارت ناشی از سیلاب ، اقدامات پیشگرانه موثری از جمله بستن چند ورودی آب اروند به انهار همچنین اعزام ماشین آلات سنگین برای ایجاد خاکریز در چند روستای خرمشهر را انجام داد.
وی اظهار کرد: یکی از اقدامات جدی اداره کل بندر و دریانوردی همگام با سایر ارگانها همراهی با مسئولین محلی برای پیشگیری از سرازیر شدن آب رودخانه های کارون و اروند به مناطق روستایی حاشیه این رودخانه‌ها، بستن ورودی این رودخانه‌ها بر انهار و ایجاد خاکریز‌ برای جلوگیری از پیشروی آب به روستاهای حفار ، دربندشرقی ، جدیده ، سوره و سرحانیه خرمشهر بوده است.
وی افزود: اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر با اعزام 2 دستگاه یدک‌کش و شناور ناجی 4 به سمت پل شناور در حال غرق روستای منیخ خرمشهر از عملیات بازکردن این پل پشتیبانی کرد.
اسعدی خاطر نشان کرد: ایجاد خاکریز در ابتدای اسکله خانیان بندر خرمشهر تا اسکله شماره یک برای جلوگیری از پیشروی آب اروند و آسیب رسانی به خودروهای وارداتی موجود در محوطه بندر از دیگر اقدامات پیشگرانه اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر بوده است.
وی ادامه داد: نیروهای خدمات دریایی و طناب‌گیرهای اسکله‌های بندر خرمشهر به منظور مهار مطمئن شناورهای موجود در اسکله های بندر و شناورهای رها شده در رودخانه کارون وارد عمل شدند.
اسعدی تصریح کرد: بندر خرمشهر اقدام به اعزام شبانه تمام تجهیزات مورد نیاز و یکدستگاه لودر به روستاهای حاشیه کارون ازجمله منیخ، حفارشرقی و غربی تا پل یادگار امام کرد تا از بروز خسارت احتمالی ناشی از بالا آمدن میزان آب رودخانه کارون جلوگیری شود.
وی گفت: تمام عوامل اجرایی بندر خرمشهر شبانه روزی با رصد فعالیت شناورها در سطح آبراه اروند و کارون از هرگونه فعالیت غیرمجاز و غیر اصولی جلوگیری بعمل می آورند.
6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.