به گزارش ایرنا یوسف پریدار روز یکشنبه در کارگاه توانمندسازی سمن ها، موسسات خیریه و حمایت کانون های سلامت محله در سرسرای غدیر دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزود:برنامه های استراتژیک 20 ساله دانشگاه علوم پزشکی دزفول تدوین شده و برنامه های بسیاری برای حوزه خیرین و سازمان های مردم نهاد در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به ظرفیت های شهرستان دزفول در حوزه خیرین اظهار امیدواری کرد رابطه تنگاتنگ این سازمان ها و خیرین با دانشگاه علوم پزشکی دزفول تداوم یابد.

** گزارش از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی دزفول
وی ادامه داد: شهرستان گتوند در سال های گذشته با 75 هزار نفر جمعیت فاقد بیمارستان بود که اینک دارای یک بیمارستان 34 تخت خوابه در این شهرستان همراه با بخش دیالیز است و در این بیمارستان خدمات تخصصی نیز ارایه می شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول اضافه کرد:شهرستان شوش با 220 هزار نفر جمعیت و بالا بودن جمعیت روستایی فقط یک بیمارستان فرسوده داشت که به طور کامل بازسازی و استحکام بخشی شد و به تجهیزات موردنیاز از جمله چهار اتاق عمل مجهز شد و در 2 سال اخیر فقط 6 بیمار از شوش در بیمارستان بزرگ دزفول بستری شدند و دیگر بیماران در خود این شهرستان درمان شدند.
وی افزود:این در حالی است که در 2 سال اخیر یکهزارو 500 بیمار از شهرستان اندیمشک در بیمارستان بزرگ دزفول بستری شدند.
وی ادامه داد:در 2 سال اخیر 40 خانه بهداشت در مناطق شهری و روستای دزفول ساخته شد به گونه ای که دیگر نیازی به ساخت خانه بهداشت در مناطق روستایی نیست.
رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول بیان کرد:در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی با راه اندازی اورژانس هوایی تاکنون افزون بر 300 سورتی پرواز برای نجات جان مادران باردار، سقوط از کوه و دیگر بیماری های مناطق سخت گذر و کوسهتانی شمال دزفول انجام شده ضمن اینکه با کمک خیرین اورژانس های جاده ای تکمیل و به مرحله بهره برداری رسید.
وی در خصوص کمبود تخت بیمارستانی در دزفول نیز گفت:با وجود اینکه باید به ازای هر یکهزار نفر جمعیت در کشور باید 1،5 تخت بیمارستانی فراهم باشد در شهرستان دزفول این شاخص 0،7 است که توانستیم مجوز احداث بیمارستان یازهرا را اخذ کنیم که تاکنون وارد فاز تاسیسات شده است و اگر منابع مالی آن تامین شوند خرداد سال آینده بهره برداری می شود.
وی افزود:بیمارستان تامین اجتماعی 96 تخت خوابه و بیمارستان 110 تخت خوابه زنان نیز در دزفول در حال ساخت هستند که تلاش می شود تا خرداد به مرحله بهره برداری برسند.
وی افزود:مرکز درمانی امام حسن مجتبی (ع) دزفول نیز با کمک 280 میلیارد ریالی خیرین و 40 میلیارد ریالی دولت ساخته شد که کلیه خدمات درمانی این مرکز سرطانی به صورت کاملا رایگان
انجام می شود و سه هزار و 600 بیمار از شمال خوزستان و دیگر استان های اطراف را زیرپوشش دارد.
پریدار گفت:در بخش جراحی قلب نیز با فعال کردن کد 247، بیش از چهار هزار آنژیوگرافی و یکهزار جراحی قلب باز در بیمارستان بزرگ دزفول انجام شده است.
قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز گفت:در سال 95 یک معاونت جدید به نام معاونت امور اجتماعی با تعریف تصدی حوزه خیرین وسازمان های مردم نهاد در وزارت بهداشت فعال شد.
کیانوش پدیدار افزود:با توجه به اینکه هیچ بانک اطلاعاتی در خصوص خیرین و سازمان های مردم نهاد در دزفول وجود نداشت جمع آوری اطلاعات از این نهادها آغاز شد و با برگزاری نشست ها و کارگاه های مختلف تلاش شد فعالیت این نهادها گسترش یابد.
وی بر ضرورت اهمیت نقش انجمن های محیط زیستی و فرهنگی در حوزه سلامت تاکید کرد و گفت:طبق نیازسنجی که صورت گرفت تعاملاتی با ادارات و سازمان های مختلف دزفول ایجاد شد و 90 سازمان مردم نهاد، انجمن و کانون های سلامت محله در شهرهای شوش، دزفول و گتوند برای تعامل بیشتر دعوت شدند.
وی سمن ها را یار سیستم دولتی در ارایه هرچه بهتر خدمات دانست و افزود:هدف ما تعامل بیشتر با ادارات بود که با استقبال خوبی همراه بود و امیدواریم تداوم یابد.
پدیدار پیشنهاد کرد شورایی از مجموعه های سازمان های مردم نهاد برای هم افزایی و هماهنگی فعالیت ها در شمال خوزستان تشکیل شود تا ارایه خدمات منسجم تر صورت گیرد.
7278/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.