به گزارش ایرنا محمد صادق کریمی کیا روز چهارشنبه در شورای سلامت و امنیت غذایی خوزستان در سرسرای شهید رجایی استانداری بیان کرد: تعداد رودخانه ها، کانال های آب و دریاچه های پشت سدها در خوزستان بیش از استان های دیگر است و این موضوع بر افزایش تعداد غرق شدگان در خوزستان تاثیر گذاشته است.
وی گفت: از سال 93 تا 95 سالانه بیش از 140 نفر در خوزستان غرق شدند که با برنامه ریزی انجام شده آمار غرق شدگی در سال 96 به یکصد نفر کاهش یافت.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان افزود: با برنامه های فرهنگی و نصب تابلوهای هشدار و آشنایی مردم با خطرات رودخانه ها می توان آمار غرق شدگان خوزستان کاهش داد.
کریمی کیا بیان کرد: بارش خوب باران در پاییز و زمستان امسال و پرآب شدن رودخانه ها باعث می شود تا تابستان آینده رغبت مردم برای شنا در رودخانه ها بیشتر شود به همین منظور لازم است برای کنترل آمار غرق شدگی در استان تمامی دستگاه های مربوطه ورود کنند.
وی ادامه داد: برخی مناطق در خوزستان برای شنا بسیار خطرناک هستند مثل بخشی از رودخانه کارون در شوشتر در محدوده پل کابلی ،که از زمان احداث در 15 سال پیش تاکنون 15 نفر در این منطقه غرق شدند.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان گفت:همچنین مسافران زیادی در ایام نوروز وارد خوزستان می شوند که اطلاعی از میزان خطر رودخانه ها ندارند که باید اطلاع رسانی انجام شود.
وی افزود: کانال های کشاورزی در بسیاری از شهرستان های استان از شهرها عبور می کنند و افراد زیادی در این کانال ها غرق می شوند که برای جلوگیری از غرق شدن در این کانال ها باید اقدامات ایمن سازی انجام و دستگاه های مربوطه باید به این موضوع رسیدگی کنند.
کریمی کیا ادامه داد:برخی مناطق خطرناک در اطراف رودخانه ها باید برای شنا کردن مسدود شود و امکانات ایمنی در اطراف رودخانه ها برای نجات افراد در معرض خطر غرق شدن، مستقر شود.
وی گفت: مسئولان و مدیران باید پیش از وقوع حادثه پیشگیری کنند و نباید پس از رخ دادن حادثه به فکر حل مشکل شد.

** ترویج نشاط اجتماعی در خوزستان
مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان بیان کرد: وزیر کشور ابلاغیه ای را در خصوص اجرای طرح نشاط اجتماعی در خوزستان و تشکیل کارگروه دراین خصوص صادر کرده است.
وی گفت: از ابتدای سال 97 تاکنون برنامه های فرهنگی و اجتماعی باهدف ایجاد نشاط درخوزستان
برگزار، و مقرر شده که برنامه های استانی این طرح در اهواز برگزار شود.
کریمی کیا با اشاره به اینکه این طرح با هدف ایجاد شادی بیشتر در جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی اجرا می شود ادامه داد: باید بر اساس تمامی سلیقه ها در سطح جامعه برنامه های اجتماعی و فرهنگی برگزار شود.
وی گفت: در بسیاری از شهرستان ها فضا برای برگزاری برنامه های فرهنگی و اجتماعی برای قشر بانوان و کودکان وجود ندارد.

** اعلام بیش از هشت هزار گزیدگی سگ های ولگرد درخوزستان
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در ادامه این نشست با اشاره به اینکه بیش از هشت هزار گزیدگی سگ ولگرد در خوزستان گزارش شده افزود: درمان هر گزیدگی سگ بالغ بر 30 میلیون ریال برای بهداشت و درمان هزینه در بردارد ضمن اینکه این موضوع سلامتی مردم را به خطر انداخته است به همین منظور باید هر چه زودتر ساماندهی و جمع آوری سگ های ولگرد انجام شود.
سید مهدی حسینی زاده درادامه با اشاره به طرح سلامت نوروزی امسال بیان کرد: طرح سلامت نوروزی سال 98 از 20 اسفند تا 20 فروردین آینده اجرا می شود که تمامی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی خوزستان در این طرح مشارکت دارند.
وی گفت:430 کارشناس و مهندس بهداشت محیط در قالب 90 گروه وضعیت بهداشت و سلامت خوزستان را در ایام نوروز رصد می کنند.
سرپرست مرکز بهداشت خوزستان بیان کرد: نظارت بر اماکن عمومی، رستوران ها و هتل ها، جمع آوری پسماندها و کشتار غیر مجاز دام در معابر عمومی از جمله برنامه های طرح سلامت نوروزی است.
7158/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.