به گزارش ایرنا نصرت‌ اله انصاری روز سه شنبه در جلسه آسیب ‌‌شناسی استعدادیابی در ورزش خوزستان، در اداره کل ورزش و جوانان این استان در اهواز بیان کرد: جایگاه خوزستان همواره برای وزارت ورزش و جوانان، مهم است لذا از این استان انتظار داریم که مانند گذشته در تمام رشته‌ های ورزشی موفق و سرآمد باشد.
وی با اشاره به اینکه عملکرد خوزستان در المپیاد استعدادهای برتر کشور در سال 97 مناسب نبود گفت: انتظار داریم که هیات های ورزشی این استان برای حضوری موفق در دومین دوره این رویدادها برنامه ریزی مناسبی داشته باشند تا عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارند.
انصاری با بیان اینکه یکی از برنامه‌ های گروه قهرمانی و استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان برگزاری المپیاد استعدادهای برتر بود که به خوبی برگزار شد افزود: این رقابت ها چون برای نخستین بار در کشور برگزار می شد در برخی از آیتم ها با مشکل روبه رو بود و برخی موازی‌ کاری ‌ها انجام شد که تلاش می کنیم این موارد در سال آینده برطرف می شود.
وی موضوع استعدادیابی رافرایند بسیار وسیعی دانست و گفت: در کشور ما قابلیت و زیرساخت لازم برای انجام استعدادیابی وجود ندارد اما تلاش می کنیم با وجود نواقصی که در کار وجود دارد به سمت ایده ‌آل‌ ها پیش برویم.
رییس گروه توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: پیش از برگزاری المپیاد استعدادهای برتر کشور تمامی فدراسیون ‌ها را موظف به استعدادیابی کردیم ولی برخی این کار را انجام ندادند که این موضوع به ما و هیات ‌های استانی برنمی‌ گردد اگر چه هیات های استانی می توانند این قضیه را از سوی فدراسیون‌ها دنبال کنند.
وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این رویدادها، حضور مقتدرانه تیم های ورزشی کشور در المپیک جوانان 2022 و المپیک 2024 بود گفت: اگر هدفمند کار کنیم و فدراسیون ‌ها به بحث استعدادیابی توجه بیشتری کنند می ‌توانیم نتایج بهتری کسب کنیم.

** جایگاه بیستم در المپیاد استعدادهای برتر کشور زیبنده خوزستان نبود
معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: جایگاه بیستم در المپیاد استعدادهای برتر کشور زیبنده خوزستان نبود که این موضوع موجب شد تا دلایل نبود موفقیت ورزشکاران این استان را به وسیله کارشناسان بررسی کنیم.
وی افزود: المپیاد استعدادهای برتر کشور باعث شد که متوجه شویم برخی از هیات ها به دلیل نبود همکاری و تعامل لازم با آموزش و پرورش، در رده سنی پایه فعالیت خوبی ندارند.
معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان خوزستان با بیان اینکه هیات های ورزشی استان باید از ظرفیت دانش ‌آموزان برای رسیدن به موفقیت بهره ببرند گفت:سال آینده نیز دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر کشور برگزار می شود لذا از هیات های استان انتظار داریم که با برنامه ریزی منسجم و قوی در رده های پایه، در این رقابت ها حضور موفقی داشته باشند.
وی بیان کرد: با توجه به عملکرد ورزشکاران خوزستان در المپیاد استعدادهای برتر، بنا داریم سال آینده با اهدافی مشخص شده، یک دوره المپیاد ورزشی در خوزستان برگزار کنیم که این موضوع به نتیجه گیری بهتر تیم های استان در المپیاد استعدادهای برتر کشور کمک می کند.
9879/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.