معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از اهداف برگزاری سی و چهارمین موسیقی فیلم فجر خوزستان ،حمایت از موسیقی سنتی، آیینی و محلی این استان در جهت هویت بخشی و شناسنامه دار کردن گروه های موسیقی خوزستان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، ناصر چنانی ظهر دوشنبه ۶ بهمن ماه در نشست خبری به مناسبت سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر اظهار کرد: ایجاد فضای شادی و نشاط در حمایت از موسیقی سنتی آیینی و محلی استان خوزستان از اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی افزود: این جشنواره با رویکرد گروه محور برگزار خواهد شد که می تواند در هویت بخشی و شناسنامه دار شدن گروه های موسیقی خوزستان مثمر ثمر باشد.

چنانی با اشاره به اینکه با استان های دیگر در زمینه معرفی موسیقی گروهی فاصله زیادی داریم، تصریح کرد: انجمن موسیقی خوزستان به منظور حمایت از ادامه حیات گروه های موسیقی این جشنواره را بر همین مبنا تعریف کرده است و انتظار می رود این جشنواره بتواند موجب شناساندن گروه های موسیقی خوزستان به کشور شود.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در ادامه در خصوص دیگر برنامه های جاری در سطح استان، خاطرنشان کرد: امروز یازدهمین جشنواره تاتر کودک در دزفول  با حضور گروه هایی از شهرهای اصفهان، اراک، بهبهان، امیدیه و دزفول آغاز به کار کرد و تا ۸ اسفند ماه ادامه دارد.

وی افزود: آثار جشنواره هنرهای تجسمی تحت عنوان" ۴۰ شهر ۴۰ اثر" نیز در گالری شهرستان های بهبهان، شوشتر، دزفول، ایذه و شوش تا پایان اسفند ماه در معرض دید قرار خواهد گرفت.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از رویداد جام اکسین از ۱۵ تا ۱۹ ماه جاری خبر داد و گفت: مسابقات کشورب بازی های رایانه ای در مقطع جوانان و نوجوانان در کتابخانه مرکزی اهواز با حضور ۲ هزار نفر از کل کشور برگزار خواهد شد.

چنانی دامه داد: چهارمین جشنواره موسیقی کارون نیز امسال در اهواز برگزار خواهد شد.

در ادامه این نشست، فریدون وزیری دبیر سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر استان خوزستان در خصوص جزئیات این رویداد اظهار کرد: این جشنواره با تاخیر زمانی کوتاه همزمان با جشنواره موسیقی تهران و با همان قالب با هدف ظرفیت سازی فرهنگی و حمایت از گروه های فعال استانی به خصوص موسیقی بومی و نواحی برگزار خواهد شد.

وی در خصوص اهداف مدنظر مجریان این جشنواره بیان کرد: ایجاد فرصت و بستر سازی در حمایت از گروه های موسیقی  فعال استان که توانایی برگزاری کنسرت را نداشته و ایجاد فضای شور و نشاط و آشنایی مردم با انواع موسیقی ها، گویش ها و سازهای مورد استفاده مناطق گوناگون از دیگر اهداف این رویداد است.

وزیری گفت: امسال ۱۶ گروه موسیقی در این جشنواره حضور دارند که ۹ گروه در بخش موسیقی محلی، ۴ گروه در بخش سنتی، ۲ گروه در بخش پاپ و ۱ گروه در بخش کلاسیک غربی اجرا خواهند داشت.

دبیر سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر خوزستان عنوان کرد: از ۱۳ تا ۱۷ اسفند ماه هر شب ۹ اجرا در ۲ سانس در تالار اجتماعات گیت بوستان اهواز  و ۱۵ تا ۱۷ اسفند ماه ۵ اجرا در ماهشهر  و ۱۴ و ۱۵ اسفند ۴ اجرا در امیدیه به روی صحنه خواهد رفت.

لازم به ذکر است، سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر خوزستان ۱۳ تا ۱۷ اسفند ماه به مدت ۵ شب در سه شهر اهواز، امیدیه و ماهشهر برگزار خواهد شد.

WhatsApp Image 2019-02-25 at 5.22.18 PM(1)

WhatsApp Image 2019-02-25 at 5.22.18 PM

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.