مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: ماشین آلاتی که از سراسر استان به منظور ترمیم سیل بندها اعزام شده اند تا ۱۵ اسفند همچنان در حالت آماده باش هستند و بعد از آن هم دستگاهای متولی در حوزه استحکام بخشی سیل بندها و لایروبی رودخانه ها باید وارد عمل شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، کیامرث حاجی زاده روز شنبه در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خوزستان با اشاره به این که سال آبی خوبی را در سال جاری شاهد بودیم، اظهار کرد: سال ۹۷ یکی از ابر بحران های استان پدیده خشکسالی بود که با تشکیل ستاد خشکسالی استان و هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی  توانستیم  از آن عبور کنیم .

وی ادامه داد: با وجود منع کشت در برخی نقاط استان، اما تلاش شد با مدیریت منابع آبی استان  این ابر بحران را با موفقیت پشت سر بگذارینم

حاجی زاده با اشاره به سیل های اخیر در استان گفت: میزان بارندگی در سال جاری در چهل سال اخیر بی سابقه بود و به طور میانگین تقریبا ۴۰۰ میلیمتر بارش باران را در چهار ماه اخیر شاهد بودیم.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به سیل سال ۹۵ در خوزستان، عنوان کرد: در آن سال مسانگین بارندگی ۱۲۰ میلیمتر بود که نسبت به بارندگی امسال کمتر بود، اما میزان خسارات آن بیشتر بود؛ چراکه امسال با تشکیل کار گروه مقابله با سیلاب و  هشدارهایی که داده شد خسارات و تلفات کمتر و همچنین مدیریت شد.

وی یادآور شد:  ورودی بی سابقه ای را در سدهای استان به ویژه در دز و کرخه داشتیم که اگر مدیریت نمی‌شد از ابر بحران به فاجعه ای در استان تبدیل می‌شد.

حاجی زاده عامل مهم دیگر در عبور از سیلاب ها را همراهی با مردم خواند و گفت: مردم همکاری بسیار خوبیدر مدیریت بحران داشتند و نسبت به هشدارها و اخطاریه های مدیریت بحران و سازمان هواشناسی و دستگاه های متولی توجه بسیاری از خود نشان دادند..

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان ادامه داد: مردم در کنار مسئولان که دولت و نظام را از خودشان میدانستند قرار گرفتند و جلوتر از ما در هر جایی که سیل بندها شکسته شد حضور پیدا کردند و نسبت به ترمیم سیل بندها اقدام کردند در کنار انها نیز مسئولان هم  پای کار بودند و وضعیت را مدیریت کردند.

وی با اشاره به وضعیت سدها بیان کرد: توجه جدی به سد کرخه بسیار ضرورت دارد هشدارهای لازم دادم شد، اما ضرورت دارد که همه پای کار باشند.

حاجی زاده بیان کرد: میزان ورودی که سد کرخه امسال با آن رو به رو بوده است یک رکورد بی سابقه ای در طول احداث این سد بوده است و می توان گفت کرخه یک دوره بازگشت صد ساله را هم در همین مدت تجربه کرده است که خوشبختانه مدیریت شد.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان لایروبی نشدن رودخانه در سال های اخیر، تجاوز به بستر رودخانه ها و همچنین مسدود بودن قسمت انتهایی رودخانه نیسان  را از جمله عوامل دخیل در تشدید سیلابها عنوان کرد و گفت: در حال حاضر بخش انتهایی رودخانه نیسان بازگشایی شده است که باید تمهیدات لازم را بیندیشیم قطعا سازمان متولی هم پای کار خواهند آمد هشدار دادیم که از روز چهارشنبه سامانه بارشی وارد می شود، البته بیشتر در حوزه سدهای کارون اتفاق خواهد افتاد .

وی ادامه داد: طبق گزارش هواشناسی، ولی چون سد کرخه پر هست و در منطقه ایلام هم بارش داریم باید تمهیدات لازم را داشته باشیم آماده باش به دستور اکید استاندار است و همه مدیران دستگاه های اجرایی اعضای ستاد مدیریت بحران و فرمانداران هم باید در محل خدمت حضور داشته باشند که انشاالله بتوانیم این را هم بدون تلفات انسانی حتی خسارت به اموال مردم پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.