به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در مصلای امام علی(ع) این شهر اتفاقات ناشی از نصب تابلوی دزفول را تلخ خواند و افزود: دشمنان از این اتفاق سوء استفاده کردند.
وی گفت: در نشست شورای تامین استان خوزستان که پنجشنبه شب برگزار شد اتفاقات پیش آمده را به طور کامل و در کمال امانت بیان و سعی کردم در این نشست بنا به وظیفه از حقوق مردم دزفول دفاع کنم.
امام جمعه دزفول با بیان اینکه بصیرت و شعور انقلابی مردم دزفول را در نشست شورای تامین به رخ همه کشیدم، افزود: با وجود اینکه احساسات شهروندان و خانواده شهدا جریحه دار شده بود ولی برای جلوگیری از سوء استفاده دشمن احساسات خود را کنترل کردند.
حجت الاسلام قاضی دزفولی افزود: مرز بین 2 شهر برادر دزفول و اندیمشک مساله مهمی نبود و می شد با توجه و دقت بیشتر از این اتفاقات جلوگیری کرد.
وی گفت: خردادماه امسال نشست شورای تامین در استان تشکیل و بنا شد حد و حدود مرز در اسرع وقت تعیین تکلیف شود ولی متاسفانه در این خصوص کوتاهی شد.
امام جمعه دزفول با بیان اینکه هیات حقیقت یاب برای بررسی اصل ماجرا به 2 شهرستان دزفول و اندیمشک سفر می کنند، افزود: اقدامات ما باید براساس قانون و پس از بررسی حقیقت ماجرا توسط هیات حقیقت یاب باشد.
وی اظهار داشت: خساراتی در این ماجرا به دانشگاه جندی شاپور، خودپرداز و اموال دولتی وارد شد که به فرض غیرقانونی بودن نصب تابلو نیز نباید این اقدامات خودسرانه انجام می شد.
حجت الاسلام قاضی دزفولی با بیان اینکه مردم دزفول، فهیم هستند و احساساتی عمل نمی کنند، افزود: برخی از مردم برای هرگونه اقدام اعلام آمادگی کردند ولی از آنها خواهش کردم این موضوع را تبدیل به یک بهانه و ایجاد تشنج نکنند.
وی با تاکید بر لزوم حفظ آرامش و امنیت گفت: دشمنان به دنبال تحریک مردم از هر طریق هستند لذا شهروندان نباید تحت تاثیر قرار گیرند و مطالبات خود را از طریق قانون پیگیری کنند.
امام جمعه دزفول افزود: شهروندان اگر مستنداتی نظیر فیلم و عکس دارند در اختیار هیات حقیقت یاب قرار دهند و دانشگاه جندی شاپور نیز گزارش کاملی از وقایع ارائه دهد.
وی خواستار دقت بیشتر رسانه ها در این شرایط شد و گفت: رسانه ها باید حقیقت را منعکس کنند تا جلوی سوء استفاده دشمن گرفته شود.
حجت الاسلام قاضی دزفولی با بیان اینکه عده ای سعی کردند از این آب گل آلود ماهی بگیرند، افزود: مسئولان باید خواسته های به حق مردم را به بهترین نحو ممکن پیگیری کنند.
** مسئولان اوضاع اقتصادی را ساماندهی کنند
امام جمعه دزفول با اشاره به پیام مقام معظم رهبری درخصوص 40 سالگی انقلاب اسلامی گفت: حرکت روبه جلوی انقلاب اسلامی در 40 سال گذشته مورد تاکید بوده است.
وی با بیان اینکه باید نگاهی واقع بینانه به نقاط قوت و ضعف 40 سال گذشته داشته باشیم، افزود: باید جلوی فساد مالی را بگیریم و فقر را ریشه کن کنیم.
حجت الاسلام قاضی دزفولی اظهار داشت: گرانی مشکلات زیادی را برای مردم بوجود آورده است به طوریکه برخی از مردم قادر به خرید گوشت نیستند.
وی افزود: طبق گفته مسئولان گوشت به اندازه سه برابر مصرف در بازار توزیع شده است ولی همچنان قیمت ها رو به افزایش است.
امام جمعه دزفول با بیان اینکه انقلاب اسلامی متعلق به محرومان و فقرا است، گفت: مسئولان باید توجه ویژه ای به قشر مستضعف داشته باشند.
وی افزود: برخی از شهروندان هرچه اجناس گران تر می شوند، بیشتر خریداری می کنند که این موضوع مشکلات را بیشتر می کند.
حجت الاسلام قاضی دزفولی با اشاره به افزایش چندباره قیمت خودرو اظهار داشت: گرانی زنجیره وار است لذا لازم است که مسئولان اقدام لازم را برای تثبیت قیمت خودرو انجام دهند.
خطیب جمعه دزفول در فرازی دیگر از خطبه های نماز جمعه با اشاره به استعفای نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: آیت الله موسوی جزایری در 40 سال گذشته خدمات ارزنده ای در استان خوزستان به یادگار گذاشت.
وی با بیان اینکه حملات دشمنان به انسان های موثر بیشتر است، افزود: بغض و کینه دشمنان بسیار حساب شده بود و بارها سعی کردند شخصیت آیت الله جزایری را ترور کنند.
حجت الاسلام قاضی دزفولی اظهار داشت: دشمنان در حادثه تروریستی 31 شهریور نیز به طور رسمی اعلام کردند قصد داشتیم نماینده ولی فقیه در استان را ترور کنیم که نتوانستیم.
وی تاسیس دانشگاه امیرالمومنین با رشته های مختلف تا مقطع دکترا را از اقدامات ارزنده آیت الله موسوی جزایری عنوان کرد و افزود: این دانشگاه تنها دانشگاهی است که به نام امیرالمومنین (ع)مزین است.
وی تاسیس حوزه های علمیه استان خوزستان و شبکه ماهواره ای الاهواز را از دیگر اقدامات آیت الله موسوی جزایری برشمرد و گفت: اداره و تامین مالی شبکه ماهواره بسیار دشوار و طاقت فرساست ولی این کار با هدف مقابله با شبکه های تکفیری و وهابی انجام شد.
وی با اشاره به ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن گفت: بانوان باید این حضرت را الگوی خود قرار دهند.
3022/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.