به گزارش ایرنا در این نمایشگاه که از عصر چهارشنبه در ساختمان دوم موزه هنرهای معاصر برپا شد 70 اثر از آثار معماری موزه وین اتریش به نمایشگاه گذاشته شده که تا پنجم اردیهشت ماه سال آینده این نمایشگاه برپاست.
این نمایشگاه در راستای فعالیت‌ های موزه هنرهای معاصر آبادان با همکاری موزه وین، شهرداری وین، مرکز فرهنگی اتریش در ایران، دفتر صدر اعظم اتریش و حمایت اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و سازمان منطقه آزاد اروند برپا شده است.
سفیر اتریش در این آیین واگنر را هنرمندی تاثیرگذار بر آثار معماری وین خواند و گفت: آثار واگنر به صورت قابل توجهی از معماران دیگر اتریشی متمایز است زیرا واگنر بر خلاف بسیاری از معماران شهیر وین، معماری برای معماری وین از جهت تعالی این شهر بود.
اشتفان شولتر افزود: واگنر توانست معماری وین را مدرنیزه کند البته ویژگی‌ های متمایز کننده این هنرمند سبب شد که حامیان پرشور و مخالفان سرسختی داشته باشد.
وی اظهار داشت: شبکه راه آهن شهری وین از جمله اقدامات این هنرمند است که یک نمونه بسیار بارز و خوب از اقدامات تحول آفرین برای مدرنیزه کردن شهر وین را به تصویر می‌ کشد.
سفیر اتریش در ایران با اشاره به تاثیرگذاری واگنر در معماری ایران تصریح کرد: واگنر شاگردانی داشت که تاثیرگذاری آنها در معماری تهران مشهود است، ساختمان دادگستری تهران، ویلاهای شخصی و ساختمان وزارت صنایع و بسیاری از نمونه‌های دولتی را در تهران طراحی کرد.
وی جاذبه های گردشگری در منطقه آزاد اروند را مناسب توصیف کرد و گفت: با توجه به قرار داشتن منطقه آزاد اروند بین 2 رودخانه و همچنین بناهای قدیمی می توان از این پتانسیل در راستای گردشگری بین اتریش و منطقه آزاد اروند استفاده بهینه برد.
سفیر اتریش برای بازدید از جاذبه های گردشگری منطقه آزاد اروند و افتتاح نمایشگاه آثار اتوواگنر امروز به آبادان سفر کرد.
7104/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.