سردار عبدالله نظرپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:ماموران دریابانی در جریان بازرسی از این شناور تجاری 150دستگاه کولر گازی ،60 دستگاه یخچال فریزر،70 دستگاه جارو برقی ،50 دستگاه ماشین لباسشویی ،240 عدد چمدان ،9 حلقه لاستیک خودروی سنگین و 50 حلقه تیوپ خارجی کشف و ضبط کردند.
وی گفت: قاچاقچیان قصد داشتند محموله این شناور را که در یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس بارگیری شده بود در یکی از بنادر جنوبی استان ترخیص و روانه بازار کنند ولی در این هدف ناکام ماندند.
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان در ادامه افزود:در این ارتباط 6 متهم به حمل کالای قاچاق بازداشت و با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.
اداره کل تعزیرات حکومتی خوزستان مسئولیت رسیدگی به پرونده های کالای قاچاق و ارز را برعهده دارد.
در سال جاری ماموران دریابانی خوزستان بیش از یک هزار و 700میلیارد ریال انواع کالای قاچاق را در سواحل و آبهای شمال غرب خلیج فارس کشف و ضبط کردند.
استان خوزستان با 500کیلومتر مرز دریایی و آبراهی همواره در معرض ورود و خروج کالای قاچاق بوده است.
سوخت ، لوازم خانگی و آشپرخانه ای ، مواد غذایی و کنسروجات ، روغن های خوراکی و پوشاک و پتو از مهمترین کالاهای مکشوفه قاچاق در آبهای ساحلی و شمال غرب خلیج فارس بوده است.
امسال معضل قاچاق در آبهای ساحلی و جنوبی خوزستان به دلیل نوسانات ارزی و اختلاف قیمت جهانی برخی کالاها با داخل ، تشدید شده است.
6065/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.