به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی روز دوشنبه در آیین نکوداشت استادان دکتر تقی رازی و دکتر سید کاظم علوی فاضل در سرسرای شهدای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: دانشگاه مرکز اثرگذاری است چون از مراکز تربیت نیروی انسانی، ترویج علم و اخلاق در هرکشور است و استادان دانشگاه نیزچراغ روشن این راه هستند.
وی بیان کرد: یک دانشگاه خوب نقش اساسی و حیاتی برای استان و کشور ایفا می کند و در خوزستان نیز دانشگاه های شهید چمران و علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برای استان وکشور نقش حیاتی را به ویژه در هشت سال دفاع مقدس ایفا کردند.
شریعتی ادامه داد: این دوران اوج نقش آفرینی حیاتی این دانشگاه ها بود و استادان نیز نقش مهمی در ساختن و پرورش دادن یک جامعه موفق و اثر گذار داشتند.
استاندار خوزستان گفت: دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در زمان جنگ تحمیلی با درمان، آموزش و تربیت نیروی انسانی به رسالت خود ادامه داد.
وی بیان کرد:دکتر علوی فاضل علاوه بر ایفای نقش خود در تربیت شاگردان در بعد مدیریت دانشگاه و توسعه زیرساخت ها در شرایط مهم و حساس از هیچ کوششی فروگذار نکرد.
وی اضافه کرد: وی در ایجاد زیرساخت های لازم برای ایجاد دانشگاه مستقل علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تلاش کرد و در امر درمان نیز جهت گیری های اخلاقی و معنوی را به کار برد.
استاندار خوزستان ادامه داد: دکتر رازی نیز از پزشکان خاص در حوزه خود است و زمانی به کشور و خوزستان آمدند که مرتبه علمی فوق تخصص در استان و کشور کمتر وجود داشت.
وی افزود: وی در تربیت نیروهای انسانی حاذق از هیچ کوششی فروگذار نکرد.
عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز نیز گفت: در مورد عملکرد پزشکان مردم و افراد متخصص باید قضاوت کنند.
پروفسور امید علی شهنی کرم زاده با اشاره به اینکه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در مورد پزشکان کم لطفی می کند افزود: برای ارزیابی پزشکان به ویژه جراحان نباید تعداد مقالات ارایه شده ملاک قرار گیرد بلکه باید آمار بیماران جراحی شده و تعداد عمل های نادر مورد توجه باشد.
وی گفت: پزشکان ما چندین برابر پزشکان غربی عمل جراحی انجام می دهند و باید قدر آنها را بدانیم.
دکتر تقی رازی فوق تخصص جراحی سرطان زنان و مامایی نیز افزود:بنده دین خود را به خوزستان و مملکت ادا کردم، حسادتی نداشتم و علاقه داشتم شاگردانم بهترین ها در کشور باشند و از افتخارات من هستند.
وی افزود: تمام تلاش خود را به کار گرفتم که کارم را به شکل ایده آل انجام دهم.
دکتر سید کاظم علوی فاضل متخصص روانپزشکی نیز گفت: من افتخار به عهده گرفتن مسئولیت دانشگاه را داشتم.
وی ادامه داد: در آن زمان دانشکده پزشکی را سازمان مرکزی دانشگاه قراردادم و طرح جامع دانشگاه علوم پزشکی را طراحی کردم و پذیرش دانشجو را از 60 نفر به 200 نفر رساندم.
در این آیین ارج نامه بنیاد ملی نخبگان و لوح تقدیر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرائت شد؛ همچنین از کتاب مقاومت و درمان زیر آتش چلچله بر اساس زندگینامه دکتر تقی رازی و دکتر سید کاظم علوی فاضل به قلم ثریا زندیار رونمایی شد.
3004/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.