استاندار خوزستان از افتتاح ۴۶۰ پروژه عمرانی با اعتبار بیش از یک هزار و ۶۵۱ میلیارد تومان همزمان با دهه مبارک فجر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح در دهه مبارک فجر امسال در سراسر شهرها و روستاهای خوزستان، اظهار کرد: امسال مجموعا 460 پروژه که شامل 139 پروژه روستایی و 321 پروژه شهری است در استان خوزستان افتتاح می‌شود.

وی افزود: اعتبار هزینه‌شده برای اجرای پروژه‌های شهری، یک هزار و 459 میلیارد و 986 میلیون تومان و اعتبار هزینه‌شده برای اجرای پروژه‌های روستایی 191 میلیارد و 57 میلیون تومان است و در مجموع شاهد هزینه‌کرد یک هزار و 651 میلیارد و 44 میلیون تومان در این پروژه‌ها هستیم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه با افتتاح این 460 پروژه در دهه فجر امسال شاهد اشتغال‌‌زایی برای سه هزار و 651 نفر خواهیم بود، تصریح کرد: از نظر بیشترین اعتبار هزینه‌شده در بین دستگاه‌های اجرایی، اداره‌کل بنادر و دریانوردی با 867 میلیارد و 200 میلیون تومان در رتبه اول دستگاه‌های اجرایی قرار دارد. پس از آن نیز برق منطقه‌ای خوزستان با 214 میلیارد و 101 میلیون تومان هزینه‌کرد و اداره‌کل راه و شهرسازی با 178 میلیارد و 55 میلیون تومان هزینه‌کرد، قرار دارند.

شریعتی ادامه داد: از نظر بیشترین تعداد پروژه آماده افتتاح در میان دستگاه‌های اجرایی، اداره‌کل نوسازی مدارس با 66 پروژه در رده اول دستگاه‌های اجرایی قرار دارد و پس از آن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با 59 پروژه و اداره‌کل راه و شهرسازی با 34 پروژه، قرار دارند.

وی با اشاره به بیشترین پروژه‌های آماده افتتاح میان شهرستان‌های استان، عنوان کرد: از نظر تعداد پروژه آماده افتتاح، شهرستان اهواز با 41 پروژه دارای بیشترین پروژه و پس از آن نیز باوی با 29 پروژه و دشت آزادگان با 21 پروژه دومین و سومین شهرستان دارای بیشترین پروژه‌های آماده افتتاح هستند.

استاندار خوزستان در خصوص اعتبار هزینه‌شده برای اجرای این پروژه‌ها در شهرستان‌ها، بیان کرد: شهرستان ماهشهر با 884 میلیارد و 100 میلیون تومان در رتبه اول شهرستان‌هایی است که بیشترین هزینه برای اجرای پروژه‌ها در آن انجام گرفته است و شهرستان اهواز و دشت‌آزادگان نیز به ترتیب در رده‌های دوم و سوم قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.