عباس سلطانی چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به دنبال دریافت گزارش های واصله مبنی بر نگهداری یک بهله پرنده شکاری دلیجه در منزل شخصی بلافاصله نسبت به اخذ مجوز قضایی به منظور بازرسی از منزل این شخص متخلف اقدام و امروز به همراه نیروی انتظامی راهی محل شدیم.
وی گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست ایذه پس از بررسی های اولیه با دستور قضایی و با همکاری ماموران انتظامی این شهرستان با بازرسی از منزل شخص متخلف، یک بهله پرنده شکاری دلیجه کشف کردند.
رئیس اداره محیط زیست ایذه افزود: شخص متخلف تحویل مقامات قضایی داده شد و این پرنده شکاری در طبیعت رهاسازی شد.
وی بیان‌کرد: بدلیل ارزش تفریحی که برخی از پرندگان مانند بالابان، شاهین، دلیجه، عقاب و... دارند، برخی از صیادان اقدام به زنده گیری این پرندگان می کنند.
سلطانی افزود: از نظر زیست محیطی این پرندگان در خطر انقراض هستند و تحت حمایت قرار دارند؛ هر چند که به طور معمول این پرندگان با قیمت های بسیار بالا خرید و فروش می شوند ولی در کشورهایی مانند ایران که عضو ˈکنوانسیون سایتیسˈ هستند جرایم بسیار سنگینی برای متخلفان آنها در نظر گرفته شده است.
این ضابط قضایی تصریح کرد: قانون هم اکنون برای افرادی که این پرنده گان شکاری را داشته باشند جریمه میلیونی در نظر گرفته است.
دلیجه پرنده ای است از خانواده شاهین ها که برای زنده گیری دیگر اعضای این خانواده مورد استفاده قرار می گیرد.
7161/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.