محمد سبزه زاری پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آسمان استان در 24 ساعت آینده صاف تا قسمتی ابری، در بعضی نقاط همراه با مه یا مه رقیق صبحگاهی است.
وی افزود: بر اساس پیش بینی ها، در یک هفته آینده استان هایی که خوزستان را تحت تاثیر قرار می دهند نیز شرایط پایدار دارند و بارش جدی نخواهند داشت.
سبزه زاری اضافه کرد: در 24 ساعت گذشته امیدیه با 19 درجه سانتیگراد بیشترین و دهدز با پنج درجه سانتیگراد کمترین دمای استان را داشته و دمای اهواز بین 12 تا 18 درجه در نوسان بوده است.
به گفته وی، شب گذشته در آبادان بارش پراکنده به میزان 0.2 میلیمتر نیز اتفاق افتاده است.

*باران پنج برابری
مدیرکل هواشناسی خوزستان همچنین گفت: بارش های استان از ابتدای سال آبی جاری (از مهر تا کنون)، نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش پنج برابری و نسبت به میانگین بارش استان افزایش 94 درصدی داشته است.
وی افزود: از ابتدای پائیز تا کنون 362.5 میلیمتر باران در استان باریده در حالیکه بارش در سال گذشته 61 میلیمتر بوده است که میانگین بارش استان 186.7 میلیمتر است.
سبزه زاری با مقایسه سیلاب امسال با سیل سال 95 در برخی مناطق استان، توضیح داد: در سال 95 بارش در حوزه های بالادست سنگین و در استان کم بود، اما امسال هم در حوزه های بالادست و هم پایین دست، بارندگی های شدیدی را شاهد بودیم.
وی اظهار داشت: در سیل سال 95 بارش های بالادست در مدت چهار روز اتفاق افتاد اما امسال این بارش ها در کمتر از 12 ساعت رخ داد و اگر تمهیدات لازم اندیشیده نمی شد، قطعا با فاجعه بزرگتری نسبت به سال 95 روبه رو می شدیم.
سبزه زاری افزود: بیشترین مقدار بارش در حسینیه با 115 میلیمتر بوده که در کمتر از 12 ساعت اتفاق افتاده است.
وی ادامه داد: میزان بارش در پل تنگ (ایستگاه بارشی بالادست دز) 225 میلیمتر و در تاراز 250 میلیمتر بوده است.
بارش های سنگین در خوزستان و حوزه های بالادست آن موجب سیلابی شدن رودخانه ها به ویژه دز و کرخه شده است.
با افزایش رهاسازی آب از سدهای دز و کرخه در روزهای گذشته روستاهای خوزستان در 6 شهرستان دچار سیلاب شدند.
شکسته شدن سیل بند در سه نقطه شهرستان های هویزه و دشت آزادگان، مشکلاتی را بوجود آورده است.
9754/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.