به گزارش دوشنبه ایرنا بنا بر اعلام هیات فوتبال خوزستان پس از رایزنی ها بین اداره کل ورزش و جوانان استان و هیات فوتبال اهواز 2 ورزشگاه‌ تختی و غدیر در راستای پیشرفت فوتبال خوزستان به این هیات واگذار شد.
برگزاری مناسب مسابقات مختلف هیات فوتبال اهواز و کلاس های مربیگری و استعدادیابی از مهمترین اهداف این اقدام به شمار می رود.

ورزشگاه تختی اهواز یک ورزشگاه چند منظوره در شهر اهواز است،کار ساخت این استادیوم در دهه‌‌ 30 شمسی آغاز شد ولی زمین چمن آن در دهه‌‌ 40 تکمیل شد و مورد بهره ‌برداری قرار گرفت.
تابستان سال 1344 تیم‌‌ های منتخب خوزستان و تهران با حضور هزاران تماشاگر علاقمند به فوتبال، بازی افتتاحیه‌‌ زمین چمن استادیوم تختی اهواز را برگزار کردند.
ورزشگاه چند منظوره غدیر در شهر اهواز 50 هزار نفر ظرفیت دارد. این ورزشگاه در محدوده شمال ‌غربی اهواز در مجاورت جاده اهواز – اندیمشک در زمینی به مساحت 44 هکتار احداث شده و دارای استادیوم فوتبال، محوطه ‌سازی، پارکینگ‌ ها، گذرگاه‌ های سواره و پیاده ‌رو و دیگر اماکن ورزشی است.
این ورزشگاه که از آن به عنوان سومین ورزشگاه بزرگ ایران بعد از ورزشگاه یادگار امام تبریز یاد می‌شود پس از 17 سال از آغاز ساخت آن در سال 1390 گشایش یافت و نخستین بازی فوتبال این ورزشگاه ظهر روز 25 اسفند 1390 بین دو تیم فوتبال استقلال اهواز و تیم ملی جوانان،در حضور رئیس جمهور وقت برگزار شد.
9879/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.