به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار حیدر عباس زاده شامگاه یکشنبه در تشریح این خبر اظهار داشت: در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و تشدید مبارزه با سارقان و مخلان نظم و امنیت، مأموران پلیس آگاهی و سایر عوامل انتظامی با انجام اقدامات اطلاعاتی ظرف مدت سه روز 156 نفر از سارقان حرفه ای را در سطح استان شناسایی و دستگیر کردند.
وی با بیان اینکه در اجرای این طرح مقادیر زیادی اموال مسروقه از مخفیگاه متهمان کشف و تحویل مالباختگان شده است، تصریح کرد: در تحقیقات پلیس سارقان به 444 فقره سرقت اعتراف کردند و ضمن بازسازی صحنه سرقت، دستگیری سایر سارقان نیز به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.
طرح ارتقاء امنیت اجتماعی به منظور دستگیری مخلان نظم و امنیت عمومی ، فروشندگان مواد مخدر و سارقان منازل و خودرو از ابتدای دی ماه در سطح استان آغاز شده است.

*انهدام باند سارقان منزل در شهرستان کارون
فرمانده انتظامی شهرستان کارون از دستگیری باند سارقان با 9 فقره سرقت منزل در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ صالح مطهری راد با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در برخی مناطق شهرستان، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.
وی افزود: ماموران کلانتری 12 با گشت زنی هدفمند باند سه نفره سارقان را با خودروی وانت فاقد پلاک شناسایی و در یک عملیات موفق آنان را دستگیر کردند.
سرهنگ مطهری راد با بیان اینکه در استعلام به عمل آمده خودروی توقیفی نیز سرقتی بوده، گفت: متهمان در تحقیقات پلیس به 9 فقره سرقت منزل اعتراف و اموال سرقتی از قبیل یخچال، لباسشویی، کولر و پمپ آب کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان کارون تصریح کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی داده شدند.

*دستگیری یک مالخر در اهواز
رئیس پلیس آگاهی استان خوزستان از دستگیری یک سارق حرفه ای منزل و یک مالخر و کشف مقدار زیادی اموال مسروقه در شهرستان اهواز خبر داد.
سرهنگ سعید شعبان با اعلام این خبر گفت: درپی وقوع چندین فقره سرقت منزل در سطح شهرستان اهواز، موضوع به صورت ویژه در دستور کاراگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: کاراگاهان پلیس آگاهی با اقدامات گسترده اطلاعاتی یک سارق حرفه ای منزل را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه وی را به همراه یک مالخر در مخفیگاهشان دستگیر کردند.
سرهنگ شعبان با اشاره به اینکه متهم به ارتکاب هشت فقره سرقت منزل و یک فقره سرقت خودرو اعتراف کرد، گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان وسایل سرقتی زیادی از قبیل 10 دستگاه یخچال فریزر، چهار دستگاه کارواش، 17 دستگاه کولر گازی، هشت تخته فرش و پنج کارتن لوازم جانبی موبایل ،لب تاپ و رایانه به ارزش تقریبی یک میلیارد ریال کشف شد.
رئیس پلیس آگاهی خوزستان از شهروندانی که به این شیوه توسط این افراد مورد سرقت قرار گرفته درخواست کرد جهت پیگیری شکایت خود و شناسایی اموال مسروقه به اداره مبارزه باسرقت پلیس آگاهی استان مراجعه کنند.
7152/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.