به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی دادگستری خوزستان، سیدعلی اصغر رفاهی در دومین همایش دیده بانان پیشگیری استان خوزستان در تالار بوستان اهواز اظهار داشت : این جرائم همگی از عوارض خشونت در خوزستان هستند.
وی گفت: خوزستان، سابقه هشت سال دفاع مقدس را در کارنامه رشادت‌هایش دارد اما امروز در مقابل هجمه های گوناگون فرهنگی و اجتماعی قرار گرفته است
وی گفت: پارسال 16 میلیون و 300 هزار پرونده در محاکم قضایی کشور ثبت شد که اگر برای هر پرونده، سه جلسه دادرسی برگزار شود به این معنی است که سال گذشته بیش از 50 میلیون جلسه دادرسی آن هم با فعالیت 11 هزار قاضی در قوه قضاییه برگزار شده است که رقم بزرگی است.
رفاهی افزود: با همه اقدام های پیشگیرانه و تشدید مجازات ها، سالانه 17 هزار کشته حاصل تصادف های جاده ای در ایران است که آسیب های زیادی را برای جمعیت جوان کشور و خانواده های آنان به دنبال دارد.
مدیر کل پیشگیری‌های مردمی و مشارکت‌های مدنی معاونت اجتماعی قوه قضاییه گفت: دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران با دامن زدن به مسایل و آسیب های اجتماعی ، قصد تخریب نظام را دارند اما کاری از پیش نخواهند برد ولی مسئولان باید کاهش آسیب های اجتماعی و تلاش برای رفع آنها را در دستور کار خود قرار دهند.
در ادامه این همایش معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان نیز با ارائه گزارشی از عملکرد این معاونت گفت: برای کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی باید از ظرفیت های مردمی استفاده کنیم.
حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی تصریح کرد: سازمان های مردم نهاد اجتماعی، از ظرفیت های خوبی برخوردارند و برای رفتن به سمت توسعه، باید به تشکیل و تقویت این سازمان ها کمک کنیم.
وی ادامه داد: این معاونت 16 کارگروه بزرگ استانی دارد که تمام مسایل اجتماعی استان را پیگیری می کند و با اعزام اساتید مجرب به شهرستان ها، رویکرد صحیح پیشگیری از وقوع جرم آسیب های اجتماعی را به صورت عمومی، آموزش می دهد.
امانت بهبهانی یادآور شد: گزارش های ارسالی از سوی دیده بان ها، باید کاربردی باشد تا بتواند مشکلی از مشکلات جامعه را کم کند و از ورود پرونده به دستگاه قضایی پیشگیری کند.
قائم مقام دادگستری کل استان خوزستان نیز در این همایش گفت:مردم استان با همه سختی و محدودیت ها، با از خودگذشتگی، در مقابل مشکلات، پایمردی می کنند و تا پای جان برای حفظ و حراست نظام اسلامی ایستاده اند.
سید روح الله طباطبایی گفت: در پیشگیری از وقوع جرم ، باید مانند دفاع مقدس و موضوع های دیگر مانند فتنه های دهه 60 و سال 88 عمل کرد، در آن موضوعات، وقتی عرصه برای مسئولان تنگ شد، مردم هم با حرکت خودجوش ، بحران ها را به فرصت تبدیل کردند.
وی ادامه داد: وقوع آسیب های اجتماعی و جرائم در نظام جمهوری اسلامی حتی با کمترین نرخ، در کشور ما با این همه تاریخ و فرهنگ، امری مذموم است و پسندیده جامعه اسلامی ما نیست.
/6002/6065
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.