به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمدحسین بلک چهارشنبه در نشست خبری با تبیین برنامه های ویژه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: حضور پررنگ مردم در برنامه های و جشن های چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ، خون تازه ای به رگ های انقلاب اسلامی تزریق خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه در عمر 40 ساله انقلاب اسلامی ، فراز و نشیب بسیار بوده افزود: خوشبختانه اکنون انقلاب اسلامی ایران از اقتدار و ثبات بسیار مستحکمی برخوردار است ولی هنوز هم گردنه های بسیاری را پیش رو داریم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به شعار 'افتخار به گذشته و امید به آینده' به عنوان رویکرد چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی گفت: باید به گذشته افتخار و در عین حال تصویری از کارهای آینده داشته باشیم ؛ بخشی از تصویرهای آینده با منویات رهبر معظم انقلاب برای همه تبیین شده است.
وی با اشاره به اینکه در مناطق روستایی ، حضور فرهنگی بیشتر احساس می شود افزود: بهره برداری بیش از 60 پروژه فرهنگی با حدود 60 میلیارد ریال در مناطق محروم، آسیب پذیر اجتماعی، و دوردست از برنامه های ویژه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در این استان است.
حجت الاسلام بلک در ادامه با اشاره به فعالیت یک هزار مرکز دینی، مذهبی و فرهنگی از جمله مساجد و مراکز قرآنی در خوزستان و ضرورت بهره گیری از ظرفیت های آنان برای گرم کردن برنامه ها و جشن های چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: برای این مراکز 37 میلیارد ریال به منظور تامین اقلام فرهنگی و هنری اختصاص یافته است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به سفارش 10 هزار جلد قرآن کریم برای خوزستان گفت: تعدادی از این مصاحف در اختیار مردم قرار گرفته وبقیه نیازهای قرآنی از سوی خود آنها تامین می شود، این میزان مصحف برای تشویق بیشتر مردم به فعالیت قرآنی تدارک دیده شده است.
حجت الاسلام بلک به فعالیت 300 موسسه ثبت شده قرآنی و 320 مرکز قرآنی روستایی در خوزستان اشاره کرد و افزود:همه رویش های انقلاب اسلامی از جامعه قرآنی هستند.
به گفته وی هم اکنون زیباترین، جامع ترین و مناسب ترین دارالقرآن کشور به خوزستان تعلق دارد و به صورت همزمان امکان حضور 600 نفر را دارد.
وی از برگزاری نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی در ایام چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد و بیان کرد: این نمایشگاه در محل دایم سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان واقع در میدان مولوی (فلکه سه گوش) اهواز برپا خواهد شد که محصولات آن در این ایام با تخفیف قابل توجه در اختیار مردم قرار می گیرد.
به گزارش ایرنا نخستین نشست مسئولان کارگروه های چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی خوزستان روز یکشنبه هفته جاری با حضور فرمانداران و امامان جمعه در بیت نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز با هدف تبیین و تشریح برنامه های پیش رو برگزار شد.
طبق برنامه اعلام شده از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی 50هزار برنامه متنوع فرهنگی ، اجتماعی ، هنری ، عمرانی و ورزشی در خوزستان تدارک دیده شده است.
6065/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.