مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت: احداث ۶ پایگاه امداد و نجات بین راهی از جمله برنامه های خاصی است که برای توسعه آموزش های تخصصی به منظور کاهش خطر پذیری جامعه در دستور کار داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، علی خدادادی عصر امروز سه شنبه ۱۸ دی ماه، در نشست کارگروه امداد و نجات ستاد مدیریت بحران استانداری خوزستان در سالن جلسات مدیریت بحران استان، اظهار کرد: با توجه به دیدگاه و راهبرد جمعیت هلال‌احمر کشور در سال های گذشته در خصوص کاهش میزان خطرپذیری و ضریب آسیب پذیری جامعه برنامه های متنوعی را برگزار کردیم.

وی افزود: کاهش خطرپذیری و افزایش میزان آمادگی اقشار و آحاد مختلف جامعه که در حال حاضر عددی بین ۱۵ تا ۲۰ درصد است با توجه به تعاملات فرابخشی و بین سازمانی مهم ترین برنامه ما است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان با اشاره به عملیات های امدادرسانی توسط امدادگران جمعیت هلال‌احمر استان، یاد آور شد: در روزهای گذشته تلاش های خوبی در خصوص امدادرسانی صورت گرفت به طوری که در ۲ ماه گذشته ۳ حادثه را مدیریت کردیم.

خدادادی تصریح کرد: نجات زن باردار در اندیکا، نجات یک فرد از مرگ حتمی در آغاجاری و رهاسازی و نجات ۳ سرنشین خودرو در هندیجان از نمونه های اقدامات این سازمان است.

وی ضمن اشاره به عملیات امدادی امدادگران هلال احمر در سیلاب اندیکا، گفت: در سیلاب هفته گذشته اندیکا بیش از ۷۰۰ نفر را در مدارس این شهر به صورت اضطراری اسکان دادیم و ۱۵ نفر را رهاسازی و ۴ نفر نیز نجات یافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان بیان کرد: تخصیص جت اسکی و زنده یاب به سازمان جمعیت هلال احمر به توسعه زیرساخت های ما کمک کرد.

خدادادی ادامه داد: هلال احمر برنامه های خاصی برای توسعه آموزش های تخصصی به منظور کاهش خطرپذیری جامعه را دارد که احداث ۶ پایگاه امداد و نجات بین راهی از جمله این برنامه ها است.

وی افزود: در راستای برنامه های آموزشی و فرابخشی فرمانداران شهرها را آموزش دادیم و با توجه به تنگناهای اعتباری و مالی برای کاهش خطرپذیری، تاب آوری می تواند با ترویج آموزش انجام شود.

WhatsApp Image 2019-01-08 at 5.25.37 PM(4)

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.